2 029 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Lattialaudoitus vanhassa talossa
Minulla on vanha talo, josta olen poistanut vanhan sisälattian vaihtaakseni eristystä ja sen jälkeen aion ruuviliimata lattialastulevyn päälle. Vanha lattiapalkisto on erittäin epäsäännöllisesti asennettu ja minulla on huonekorkeutta, joten suunnittelen ruuvata 45x70 keskellä 600 kohtisuorasti vanhaan palkistoon, jotta voin asentaa lattialastulevyt (silloin voin sekä suunnata lattian että lisätä eristystä).
Nyt kysymykseen:
- Tuleeko lattiasta vakaampi, jos 45x70 rimat upotetaan ja ruuviliimataan vai riittääkö, että liimaat ja ruuvaat shims-istukoita?
Nyt kysymykseen:
- Tuleeko lattiasta vakaampi, jos 45x70 rimat upotetaan ja ruuviliimataan vai riittääkö, että liimaat ja ruuvaat shims-istukoita?
Jäsen
· Stockholm
· 4 489 viestiä
Sinun tulisi ainakin liittää uusiin sääntöihin.
Mutta ehkä ymmärrän väärin, eikö lattiasta tule todella korkea?
Voitko vahvistaa palkkeja samalla kun säännät ja eristät alaspäin sen sijaan?
Mutta ehkä ymmärrän väärin, eikö lattiasta tule todella korkea?
Voitko vahvistaa palkkeja samalla kun säännät ja eristät alaspäin sen sijaan?
Moderator
· Stockholm
· 56 241 viestiä
Epävarma siitä, ymmärränkö. Mutta vanhoja bjälkarna ei pitäisi loveta.
Aiemmin lattia oli tasoitettu shimmeillä 2” säännön avulla lattianiskojen suuntaisesti, ja sen päälle oli laitettu 34 mm puulattia (yhteensä 85 mm). Suunnitelmani on korvata tämä (olen myös vaihtanut eristyksen) 70 mm rimoilla ja 22 mm lattialastulevyllä (yhteensä 92 mm) kohtisuoraan lattianiskoihin nähden.
En näe muuta mahdollisuutta saada cc60 lattialastulevylle ja ymmärrän näkökantanne siitä, ettei lattianiskoja tulisi leikata, jättäen kaksi vaihtoehtoa:
1) Leikata 45x70 sääntö ja liimaruuvata se lattianiskoihin. Uskon, että maksimissaan 5 mm täytyy leikata yksittäisestä.
2) Tasapainottaa unitin avulla ja myös liimaruuvata koko paketti.
En näe muuta mahdollisuutta saada cc60 lattialastulevylle ja ymmärrän näkökantanne siitä, ettei lattianiskoja tulisi leikata, jättäen kaksi vaihtoehtoa:
1) Leikata 45x70 sääntö ja liimaruuvata se lattianiskoihin. Uskon, että maksimissaan 5 mm täytyy leikata yksittäisestä.
2) Tasapainottaa unitin avulla ja myös liimaruuvata koko paketti.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Ta bort mellanbjälklag i gammalt timrat hus?
Lösvirke & Timmerhus -
Hur bäst isolera mellanbjälklag i gammalt hus med källare?
Isolering -
Nytt tak på gammalt timmerhus från 1860-ish
Tak & Vind -
Golvbjälklag badrum (Gammalt hus) - 2 Alternativ
Badrum -
Uudet huoneet vanhassa talossa (lattian tukipalkit, väliseinät, sisäkatto)
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka