Aion asentaa seinään asennetun Norrgavel-kirjoituspöydän Elfa-hyllyjärjestelmällä. Ostin betoniankkureita ja ruuveja, jotka sopivat järjestelmään, 8 mm ankkurit.
Kun aloin porata, huomasin, että kohtasin jotain orgaanista materiaalia eikä betonia, kuten muissa seinissä (asunto on 1900-luvun alusta).
Olen googlannut ja ymmärtänyt, että kun kohtaa puuta, riittää puuruuvit, mutta en ole varma, onko se puhdasta puuta, vaneria tai jotain muuta? Onnistuin ottamaan kuvan, jossa näkee 2 cm kipsin läpi, jonka porasin läpi.
Mitä luulette, mikä materiaali on kyseessä ja mitä minun pitäisi käyttää kiinnittääkseni kirjoituspöydän?
Rakennusvuoden huomioon ottaen eivät ole alkuperäisiä lastulevyjä.
Se ei ole kaislaa?
Ennen oli tavallista rappaus.
(siinä tapauksessa sinulla on h-vete edessäsi).
Pitäisi olla puuta takana, mutta se kestää huonosti painetta.
Luulen, että sitä kutsutaan reverterade seiniksi
Jos se on lastulevyä, käytä vain puuruuvia.
Aion asentaa seinään kiinnitettävän Norrgavel-työpöydän ja Elfa-hyllyjärjestelmän. Ostin betoniankkurit ja ruuvit, jotka sopivat järjestelmään, 8 mm ankkurit.
Kun aloitin poraamisen, huomasin, että törmäsin johonkin orgaaniseen aineeseen enkä betoniin, kuten kaikissa muissa seinissä (asunto on peräisin 1900-luvun alusta).
Olen googlannut ja ymmärtänyt, että kun törmää puuhun, riittää puuruuvit, mutta en ole varma, onko kyseessä puhdas puu, lastulevy vai jotain muuta? Onnistuin ottamaan kuvan, jossa näkyy 2 cm kipsin läpi poraamani alue.
Mitä luulette materiaalin olevan, ja mitä minun pitäisi käyttää kiinnittääkseni työpöydän?
[kuva]
Mielestäni se näyttää puukuitulevyltä, en tiedä mitään, mikä kiinnittyisi siihen, mutta olen itse pystynyt ruuvaamaan sen läpi ja kiinnittämään pystysuoriin lankkuihin.
Vaikea sanoa, koska on monia epävarmoja tekijöitä.
Jokin raskas (hylly / konsoli jne.), joka työntyy ulos seinästä, luo suuren momentin, joka haluaa vetää ruuvin/tulpan ulos. Tulppa ja expanderi tarvitsevat jotain kiinteää "laajentuakseen" voidakseen kestää. Vaikka löydät puuta seinästä, vaaditaan painetta seinää vasten, joten jos ulompi kerros on pehmeä, se painuu sisään. On hyvä, jos voi kiinnittää isomman levyn (vaneri, mdf), joka jakaa paineen ja on tarpeeksi vakaa kestämään kuorman, joka ripustetaan.
Jos kaikki roikkuu pitkillä elfa-kiskoilla, se on etu, koska se jakaa kuormituksen.
1900-luvun alkupuolella seinä koostuu yleensä tiilestä ja sen ulkopuolella on kaislamatto ja rappaus. Sinun on mentävä tiileen (tai muuhun vakaaseen seinämateriaaliin), jotta se kiinnittyy.
Nyt olen porannut niin pitkälle kuin puuporani ulottuu osumatta mihinkään tiileen. Reikä on 8,9 cm syvä, josta ensimmäiset 2 cm ovat kipsiä tai rappausta, kuten aiemmin mainittiin, ja loput ehkä kaislamattoa tai vastaavaa.
Tämä seinä on seinä kahden huoneen (makuuhuone ja keittiö) välissä, olin arvellut, että seinä voisi olla ehkä 1,5 dm tai hieman enemmän. Voisiko olla niin, ettei tässä seinässä ole tiiltä? Olemme osuneet tiileen, kun olemme poranneet sekä eteisessä että myös toisessa makuuhuoneen seinässä (naapuritaloa vasten).
Tarkoittaako tämä, että voin unohtaa koko idean, vai voisiko toimia aiemmin suositellut kipsiankkurit?
Kuormitusta ajatellen, pöytä on 120 cm leveä ja 50 cm syvä ja siitä tulee päivittäinen työpöytäni, jossa on kannettava tietokone ja tietokonenäyttö. Olin ajatellut asentaa 3 kpl Elfa "kantajia" levylle.
Se on aivan selvästi lankkuväylä, jossa on rappaus kaislamatolla molemmilla puolilla. Lankut ovat yleensä 2, 2 1/2 tai 3 tuumaa paksuja ja 6-8 tuumaa leveitä. Ne ovat pontatut ja liitetyt suurella määrällä karkeita nauloja, jotka ovat vinoon lyöty. Rappaus + kaislamatto ovat yleensä noin 3 cm paksuja. Joskus esiintyy myös niin kutsuttua halkaistupaneelia lähellä lankkurunkoa. Ne ovat tavallisia lautoja, jotka ovat diagonaalisesti asennettuja ja halkaistu kirveellä. Ainoa tapa kiinnittää raskaita esineitä tällaiseen seinään on pitkien ruuvien avulla. On hyvä olla varastossa ruuveja eri pituuksilla. Ei koskaan voi etukäteen tietää, kuinka pitkä ruuvi tarvitaan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.