Hei,

Aion poistaa seinän (ei kantava keskiseinä) mutta kantava seinä. Palkki tulee olla 4,0 metriä. Haasteena on se, että kyseessä on betonilaatta, jonka olen ymmärtänyt olevan erittäin raskas.. Miten selvitän, minkälaisen palkin tarvitsen?
Aiemmin minulle kerrottiin, että HEA160 voisi toimia, mutta se oli silloin, kun hän, joka laski, luuli sen olevan puulattia..

Mats-S
E emjoma sanoi:
Ongelma on, että se on betonilaatta
Tämä ei ole asia, jossa voi arvailla, sinun täytyy palkata joku, joka voi tehdä oikean laskelman siitä, miten kantava seinä korvataan palkilla. Ei ole kyse vain palkin laskemisesta, vaan sinun on myös oltava selvillä alaspäin suuntautuvasta kuormituksesta, johon palkki lepää. Myös betonilaatasta ja sen rakenteesta on oltava selvillä.
Sinun on myös tiedettävä, miten itse työ suoritetaan, sillä kun purat seinän, sinun on oltava väliaikainen tuki betonilaatalle, kunnes pysyvä palkki on paikoillaan. Ja väliaikaisen tuen on seisottava vakaalla pohjalla.

Tämä on ammattilaisten työtä, jotka voivat seistä ehdottamansa rakenteen takana 🤔

• Tykkään
tommib ja 2 muuta
  • Laddar…
Mats-S Mats-S sanoi:
Tämä ei ole asia, johon voit ottaa riskiä, ​​sinun täytyy palkata joku, joka voi tehdä tarkan laskelman siitä, kuinka sinun tulee korvata kantava seinä palkilla. Ei ole vain palkin laskeminen, vaan sinun on myös tiedettävä kuormitus alaspäin, missä palkki lepää. Myös betonilaatan ja sen rakenteen tunteminen on olennaista.
Sinun täytyy myös tietää, kuinka työ suoritetaan, koska kun purat seinän, sinulla on oltava jonkinlainen väliaikainen tuki betonilaatalle, kunnes saat pysyvän palkin paikalleen. Ja väliaikainen tuki on sijoitettava vakaalle alustalle.

Tämä on ammattilaisten työ, jotka voivat vastata ehdottamastaan rakenteesta 🤔
Olen koulutettu rakennusinsinööri. Juuri sellainen, jonka sinun tulee palkata. Sillä vaikka minulla onkin taito, minulla ei ole edes puolia edellytyksiä antaa sinulle oikeaa vastausta. Tuntemattomia parametrejä on liian paljon. Kuten mainittu, ei ole kyse vain palkin laskentatarpeesta.
Toivottavasti löydät jonkun, joka voi tulla katsomaan ja auttamaan sinua.

• Tykkään
Mats-S ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.