Hei! Aion avata seinän keittiön ja olohuoneen väliltä. Olen katsellut internetistä ja käyttänyt laskentatyökalua, mutta ajattelin kysyä muiltakin.
450 mm palkin asettaminen on vähän liikaa, sillä silloin täytyy kävellä limboa vai olenko tehnyt jotain väärin? Olen miettinyt vaihtamista tai laskemista teräspalkkiin, mutta ilmeisesti minun täytyy kääntyä suunnittelijan puoleen tällaisessa asiassa?

kiitos etukäteen!
 
  • Online-laskuri rakennus- ja kattokuormien laskentaan. Näyttää valikot materiaalien ja kuormitustyyppien valintaan. Sovellus avattu puhelimessa.
  • 1 1/2-kerroksisen talon mallikuva, jossa näkyy eri mitat ja materiaalivalinnat väliseinän avaamiseksi kahdella pilarilla.
  • Byggsystemtjänst: taulukkonäkymä eri kokoisista liimapuupalkkeista ja niiden kuormituskesto, deformaatio ja hyötyaste.
Packebror Packebror sanoi:
Hei! Aion avata seinän keittiön ja olohuoneen välillä. Olen katsonut internetistä ja käyttänyt laskentatyökalua, mutta ajattelin kysyä. 450 mm:n palkin asentaminen on hieman liian suuri, koska silloin joutuisi kulkemaan limbon kautta, vai olenko tehnyt jotakin väärin? Ajatus teräspalkin käytöstä tai uudelleenlaskemisesta on käynyt mielessäni, mutta tarvitsen kai suunnittelijan apua tällaiseen tehtävään?

Kiitos etukäteen!
Ei, se näyttää olevan mittasuhteissa, jotka olen nähnyt foorumilla sydänseinän aukon kokoon. Voit laskea korkeutta valitsemalla leveämmän liimapuupalkin, mutta valitettavasti ei niin paljon. Harkitsisin teräspalkkia välttääksesi palkin, joka vie niin paljon korkeutta.
 
T Tompafix sanoi:
Ei, se näyttää olevan niiden mittojen sisällä, jotka olen nähnyt foorumilla seinän aukon koon suhteen.
Voit tietysti laskea korkeutta, jos valitset leveämmän liimapuupalkin, mutta valitettavasti et kovin paljon. Luultavasti yrittäisin teräspalkkia, jotta ei tarvitsisi palkkia, joka vie niin paljon korkeutta.
Kyllä, ymmärsin sen myös, ja siksi harkitsen juuri sitä, mitä sanot, eli teräspalkin käyttöä. Mutta silloin kai pitäisi ottaa yhteyttä rakennesuunnittelijaan?
 
Oletetaan, että sinulla on varastokuormia noin 39 kN (2x).
Silloin HEA200 (korkeus 190 mm) pitäisi toimia.
 
G Granngubben sanoi:
Oletan, että sinulla on varauskuormat noin 39 kN (2x).
Silloin HEA200 (korkeus 190 mm) pitäisi toimia.
Oli todellakin onnea kohdata työssä rakennesuunnittelija, joka laski, että HEA160mm hoitaa homman! Joskus onnea on matkassa, kiitos kuitenkin vastauksesta!
 
  • Tykkään
Granngubben
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.