1 706 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Laskea liimapuupalkki
Hei! Aion avata seinän keittiön ja olohuoneen väliltä. Olen katsellut internetistä ja käyttänyt laskentatyökalua, mutta ajattelin kysyä muiltakin.
450 mm palkin asettaminen on vähän liikaa, sillä silloin täytyy kävellä limboa vai olenko tehnyt jotain väärin? Olen miettinyt vaihtamista tai laskemista teräspalkkiin, mutta ilmeisesti minun täytyy kääntyä suunnittelijan puoleen tällaisessa asiassa?
kiitos etukäteen!
450 mm palkin asettaminen on vähän liikaa, sillä silloin täytyy kävellä limboa vai olenko tehnyt jotain väärin? Olen miettinyt vaihtamista tai laskemista teräspalkkiin, mutta ilmeisesti minun täytyy kääntyä suunnittelijan puoleen tällaisessa asiassa?
kiitos etukäteen!
Ei, se näyttää olevan mittasuhteissa, jotka olen nähnyt foorumilla sydänseinän aukon kokoon. Voit laskea korkeutta valitsemalla leveämmän liimapuupalkin, mutta valitettavasti ei niin paljon. Harkitsisin teräspalkkia välttääksesi palkin, joka vie niin paljon korkeutta.Packebror sanoi:
Hei! Aion avata seinän keittiön ja olohuoneen välillä. Olen katsonut internetistä ja käyttänyt laskentatyökalua, mutta ajattelin kysyä. 450 mm:n palkin asentaminen on hieman liian suuri, koska silloin joutuisi kulkemaan limbon kautta, vai olenko tehnyt jotakin väärin? Ajatus teräspalkin käytöstä tai uudelleenlaskemisesta on käynyt mielessäni, mutta tarvitsen kai suunnittelijan apua tällaiseen tehtävään?
Kiitos etukäteen!
Kyllä, ymmärsin sen myös, ja siksi harkitsen juuri sitä, mitä sanot, eli teräspalkin käyttöä. Mutta silloin kai pitäisi ottaa yhteyttä rakennesuunnittelijaan?T Tompafix sanoi:Ei, se näyttää olevan niiden mittojen sisällä, jotka olen nähnyt foorumilla seinän aukon koon suhteen.
Voit tietysti laskea korkeutta, jos valitset leveämmän liimapuupalkin, mutta valitettavasti et kovin paljon. Luultavasti yrittäisin teräspalkkia, jotta ei tarvitsisi palkkia, joka vie niin paljon korkeutta.
Oletetaan, että sinulla on varastokuormia noin 39 kN (2x).
Silloin HEA200 (korkeus 190 mm) pitäisi toimia.
Silloin HEA200 (korkeus 190 mm) pitäisi toimia.
Klikkaa tästä vastataksesi