2 113 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Laskea kattoa
Olen ajatellut laskea ruokailuhuoneen kattoa ja asentaa spotteja. Ajattelin kiinnittää rimoja kattoon naulatulppien avulla ja sitten ruuvata kipsilevyt niihin. Riittääkö tämä? Jaksavatko ne pitää kipsilevyt paikoillaan? Tai onko teillä muita vinkkejä? En halua laskea kattoa enempää kuin noin 3 cm.
Kiitos etukäteen!
Kiitos etukäteen!
Jäsen
· västerbotten
· 64 viestiä
Sinun täytyy varmaan asentaa spotit erityisiin muovilaatikoihin, joita käytetään siihen tarkoitukseen.
Kipsi painaa noin 10kg/neliömetri (13mm), mikä tarkoittaa, että kattosi painaa 120kg.
Essven pienin naulatulppa 5mm, lyötynä 10mm betoniin, kestää 0.2kN = 20kg.
http://www.essve.com/templates/EframePage.aspx?id=3535
Tämä tarkoittaa, että teoriassa riittää kuusi naulatulppaa pitämään koko katon ylhäällä.
Nyt on kuitenkin niin, että sinun täytyy asentaa vähintään 10 rimaa, koska levyt tulee ruuvata cc=300mm välein.
Olin asentanut naulatulpat noin metrin välein jokaiseen rimaan, sen pitäisi riittää. Mutta jos sinulla on huokoinen katto, voi silti tulla ongelmia. Kattopinnan täytyy olla kivikova, jotta laskelmat pitävät paikkansa. Sitten sinun kannattaa ostaa Essven naulatulpat. Jos ostat jotain muuta, sinun kannattaa tarkistaa kyseisen tuotteen tekniset tiedot.
Essven pienin naulatulppa 5mm, lyötynä 10mm betoniin, kestää 0.2kN = 20kg.
http://www.essve.com/templates/EframePage.aspx?id=3535
Tämä tarkoittaa, että teoriassa riittää kuusi naulatulppaa pitämään koko katon ylhäällä.
Nyt on kuitenkin niin, että sinun täytyy asentaa vähintään 10 rimaa, koska levyt tulee ruuvata cc=300mm välein.
Olin asentanut naulatulpat noin metrin välein jokaiseen rimaan, sen pitäisi riittää. Mutta jos sinulla on huokoinen katto, voi silti tulla ongelmia. Kattopinnan täytyy olla kivikova, jotta laskelmat pitävät paikkansa. Sitten sinun kannattaa ostaa Essven naulatulpat. Jos ostat jotain muuta, sinun kannattaa tarkistaa kyseisen tuotteen tekniset tiedot.
Klikkaa tästä vastataksesi