Hei,

Aion laskea keittiön kattoa upotettujen valojen asennusta varten. Sekä seinät että katto ovat kovabetonia. Huoneen koko on 3920 x 2910mm. Nykyinen katto vaikuttaa olevan melko tasainen ja suorassa.

Olen saanut vinkin käyttää 45x70 koolauksia, jotka kiinnitän betoniruuvilla suoraan kattoon.
Jos aion käyttää puurakenteita, kuinka tiheästi minun tulee ruuvata kattoon?

Itse ajattelin peltikoolauksia, mutta saatan olla ymmärtänyt väärin niiden käytön.
Ajatukseni oli asentaa primäärikoolaus seinän molemmille pitkille sivuille ja sitten sekundäärikoolaus S 25/85, jonka asetan primäärikoolaukseen. Mutta epäilen tässä kohtaa ajattelevani väärin. Onko oikein tehdä niin, vai pitäisikö sekundäärikoolauksen oikeastaan olla ruuvattu primäärikoolauksen alle?

Laskin katon aiemmassa keittiössäni. Silloin käytin 45x70 puuregejä ja naulatulppia. Riippumatta siitä käytätkö betoniruuvia tai tulppia, sinun ei tarvitse liioitella ruuvien määrää. Sanoisin noin cc 1000, joten jos ruuvaat reglat pituussuunnassa (3920), se sopii hyvin 4 ruuvilla.

Katselin myös vähän peltiregejä, mutta valitsin puun vanhasta tottumuksesta.
Etuna peltiregeissä on, että niissä on jo valmiina reiät kaapeloinnille.

maah maah sanoi:
Laskin edellisen keittiössäni katon. Silloin käytin 45x70 puukiskoja ja naulatulppia.
Riippumatta siitä, käytätkö betoniruuvia tai tulppaa, sinun ei tarvitse liioitella ruuvien määrää. Sanoisin noin cc 1000, joten jos kiinnität kiskot pituudelta (3920), niin neljällä ruuvilla siitä tulee hyvä.
Luulin, että minun pitäisi ruuvata huomattavasti enemmän poraten paljon :-) (silti tulee paljon reikiä)

Puukiskot näyttävät olevan huomattavasti edullisempia.

Kiitos vastauksesta!

Fischerin betoniruuvit kestävät 160 kg + betonissa ja 45x70 säännön taipuma on käytännössä olematon cc 1000 gyptilevyn kanssa alapuolella.

HUOM! Ei tieteellisesti laskettu, perustuu pääasiassa maalaisjärkeen :)

maah maah sanoi:
Fischerin betoniruuvit kestävät yli 160 kg betoniin kiinnitettynä, ja 45x70 koolauksen taipuma on käytännössä olematon kun etäisyys on 1000 keskeltä keskelle, ja kipsilevy on alla.

HUOM! Ei tieteellisesti laskettu, enemmänkin terveeseen järkeen perustuva :)
Kuinka pitkät ruuvit tarvitaan, riittääkö 90 mm?

M Mattias_Jönsson sanoi:
Kuinka pitkiä ruuveja tarvitaan, riittääkö 90mm?
Mihin sääntöön se tulee kiinnittää?

K Kane sanoi:
Åt vilket skall regeln sitta?
Aion alentaa 45 mm. Unohtin mainita sen tekstissä, mutta se on aiheotsikossa.

H
M Mattias_Jönsson sanoi:
Kuinka pitkät ruuvit tarvitaan, riittääkö 90mm?
riippuu vähän, kun saat ruuvin kiinni betoniin. voi olla rappaus tai tasoite ennen betonia.

H
oletko täysin poistanut ajatuksen plåtregler?

henke_benke sanoi:
riippuu vähän siitä, milloin saat ruuvin pysymään betonissa. voi olla rappaus tai tasoite ennen betonia
Mitä näen, ei ole rappausta tai tasoitetta ennen betonia. On alue, jossa on ollut upotettuja vaatekaappeja, jotka olen purkanut pois, ja siellä on täysin paljas ja käytännössä samalla tasolla kuin muu katto, vain maali antaa erittäin pienen korkeuseron.

En ole täysin hylännyt ajatusta peltikiskoista, mietin paljon edestakaisin :-) (keittiön kokonaisvaltainen remontti)

H
lyhyt plank eller slät gips?

henke_benke sanoi:
lyhyt lankku tai sileä kipsi?
Se aikoo laittaa kipsiä kattoon, yksi kerros, joka on täysin sileä.

L Leif i Skåne sanoi:
[linkki]
Katso Viesti #122

45x45 kiinnitetään naulatuilla 3 kpl / koolinki, sitten harva paneeli 28x70, johon kipsi ruuvataan. Nyt saadaan asennustila kaikille sähköputkille.
Kiitos vinkistä, mutta siitä tulee liikaa laskemista. 45 mm + 13 mm kipsi on maksimi, ja se on täydellinen.

Ajattele pienintä syvyyttä spottien osalta, jos se on suunnitelma..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.