26 304 lukukertaa ·
25 vastausta
26k lukukertaa
25 vastausta
Laskea kattoa 45 + kipsi puutukilla tai metallikoola
Hei,
Aion laskea keittiön kattoa upotettujen valojen asennusta varten. Sekä seinät että katto ovat kovabetonia. Huoneen koko on 3920 x 2910mm. Nykyinen katto vaikuttaa olevan melko tasainen ja suorassa.
Olen saanut vinkin käyttää 45x70 koolauksia, jotka kiinnitän betoniruuvilla suoraan kattoon.
Jos aion käyttää puurakenteita, kuinka tiheästi minun tulee ruuvata kattoon?
Itse ajattelin peltikoolauksia, mutta saatan olla ymmärtänyt väärin niiden käytön.
Ajatukseni oli asentaa primäärikoolaus seinän molemmille pitkille sivuille ja sitten sekundäärikoolaus S 25/85, jonka asetan primäärikoolaukseen. Mutta epäilen tässä kohtaa ajattelevani väärin. Onko oikein tehdä niin, vai pitäisikö sekundäärikoolauksen oikeastaan olla ruuvattu primäärikoolauksen alle?
Aion laskea keittiön kattoa upotettujen valojen asennusta varten. Sekä seinät että katto ovat kovabetonia. Huoneen koko on 3920 x 2910mm. Nykyinen katto vaikuttaa olevan melko tasainen ja suorassa.
Olen saanut vinkin käyttää 45x70 koolauksia, jotka kiinnitän betoniruuvilla suoraan kattoon.
Jos aion käyttää puurakenteita, kuinka tiheästi minun tulee ruuvata kattoon?
Itse ajattelin peltikoolauksia, mutta saatan olla ymmärtänyt väärin niiden käytön.
Ajatukseni oli asentaa primäärikoolaus seinän molemmille pitkille sivuille ja sitten sekundäärikoolaus S 25/85, jonka asetan primäärikoolaukseen. Mutta epäilen tässä kohtaa ajattelevani väärin. Onko oikein tehdä niin, vai pitäisikö sekundäärikoolauksen oikeastaan olla ruuvattu primäärikoolauksen alle?
Laskin katon aiemmassa keittiössäni. Silloin käytin 45x70 puuregejä ja naulatulppia. Riippumatta siitä käytätkö betoniruuvia tai tulppia, sinun ei tarvitse liioitella ruuvien määrää. Sanoisin noin cc 1000, joten jos ruuvaat reglat pituussuunnassa (3920), se sopii hyvin 4 ruuvilla.
Katselin myös vähän peltiregejä, mutta valitsin puun vanhasta tottumuksesta.
Etuna peltiregeissä on, että niissä on jo valmiina reiät kaapeloinnille.
Katselin myös vähän peltiregejä, mutta valitsin puun vanhasta tottumuksesta.
Etuna peltiregeissä on, että niissä on jo valmiina reiät kaapeloinnille.
Luulin, että minun pitäisi ruuvata huomattavasti enemmän poraten paljonmaah sanoi:
Puukiskot näyttävät olevan huomattavasti edullisempia.
Kiitos vastauksesta!
Fischerin betoniruuvit kestävät 160 kg + betonissa ja 45x70 säännön taipuma on käytännössä olematon cc 1000 gyptilevyn kanssa alapuolella.
HUOM! Ei tieteellisesti laskettu, perustuu pääasiassa maalaisjärkeen
HUOM! Ei tieteellisesti laskettu, perustuu pääasiassa maalaisjärkeen
Kuinka pitkät ruuvit tarvitaan, riittääkö 90 mm?maah sanoi:
Mitä näen, ei ole rappausta tai tasoitetta ennen betonia. On alue, jossa on ollut upotettuja vaatekaappeja, jotka olen purkanut pois, ja siellä on täysin paljas ja käytännössä samalla tasolla kuin muu katto, vain maali antaa erittäin pienen korkeuseron.henke_benke sanoi:
En ole täysin hylännyt ajatusta peltikiskoista, mietin paljon edestakaisin
Talon omistaja
· Skåne
· 5 393 viestiä
https://www.byggahus.se/forum/threads/total-elrenovering.311177/page-9
Katso Viesti #122
45x45 kiinnitetään naulatulpalla 3 kpl / rima, sitten harvalauta 28x70 mihin kipsi ruuvataan. Nyt tulee tilaa kaikille sähköputkille.
Katso Viesti #122
45x45 kiinnitetään naulatulpalla 3 kpl / rima, sitten harvalauta 28x70 mihin kipsi ruuvataan. Nyt tulee tilaa kaikille sähköputkille.
Kiitos vinkistä, mutta siitä tulee liikaa laskemista. 45 mm + 13 mm kipsi on maksimi, ja se on täydellinen.L Leif i Skåne sanoi: