1 800 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Laske laastin menekki
Aion muurata pienen muurin puutarhaan erottaakseni nurmikon pysäköintialueesta, jossa on hieman korkeuseroa. Mietin, kuinka laskisin, kuinka monta säkkiä muurauslaastia tarvitaan. Olen löytänyt joitain esimerkkejä, jotka perustuvat m2 muuriin. Mutta pienelle muurille, ja jos käyttää saumoja tai täysaumaa, jos lasketaan mukaan laasti yläkiville jne.
Jos murtukia ei ole, tehdäänkö saumoja vai täysaumaa??
Muurini rakennetaan Leca-harkko 190x190x590 Pituus 420cm, Korkeus 3 kerrosta plus yläkivi, joten käytännössä lasketaan 4 kerrosta. Joten yhteensä minun pitää muurata 4 x 4,2m kerrosta.
Jos murtukia ei ole, tehdäänkö saumoja vai täysaumaa??
Muurini rakennetaan Leca-harkko 190x190x590 Pituus 420cm, Korkeus 3 kerrosta plus yläkivi, joten käytännössä lasketaan 4 kerrosta. Joten yhteensä minun pitää muurata 4 x 4,2m kerrosta.
Kyllä, kaikki samana päivänä. Mahdollisesti teen yläkiven myöhemmin.K kniv sanoi:
On tombola, mutta myös isompi käsikäyttöinen sekoitin. Määrät eivät tule olemaan äärimmäisiä, joten luultavasti on helpointa sekoittaa sekoittimella 1-2 säkkiä kerrallaan.
Sekoittelin 2 säkkiä kerrallaan tombola, ja muurasin tiilisaumat sekä pystysaumat. Älä tee täysisaumaa mutta ei myöskään pelkkä saum.. Jotain siltä väliltä 😂 Muuri oli 1,8m + 2,4m, ja 7 kiveä korkea. Kului 9 säkkiä laastia, luulen että niin oli.
Silloin minun pitäisi pärjätä noin puolella. Ostamalla 5 säkkiä niiden pitäisi riittää. Jos ei ihan riitä, se jää ylikiveen, joten voin pitää taukoa sielläK kniv sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hur beräkna tapetåtgång i trappa med snedtak och mönsterpassning
Färg, Måla & Tapetsera -
Laske laasti täystiilimuurauksessa?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Laske menekki ilman hukkaa - matematiikkakysymys
Rakennusfysiikka -
Beräkna åtgång av skruv till plank
Trädgård allmänt -
Hur beräknas energiåtgången för en vattenpump med hydropress?
Vatten & Avlopp