Hei,

Haluamme rakentaa passiivitalon ja ajattelimme tehdä sen itse.
Melko usein käytetään I-palkkia, mutta tässä linkissä kerrotaan, että niillä on 10 % huonompi kylmäsilta kuin 'larsen-truss'.
https://emupassive.com/2021/06/10/thermal-bridging-of-i-joist-vs-larsen-truss/#:~:text=A Larsen truss, with its,web of an I-Joist.

Kysymykseni:
  • Onko jollakin kokemusta niistä?
  • Voiko ne rakentaa itse paikan päällä vai onko niillä korkeammat vaatimukset?
  • Muussa tapauksessa, mistä niitä voi ostaa?
Ne ovat parempia eristykseen ja helpompia käsitellä.
Mutta toisaalta ne voivat viedä ylimääräistä aikaa tai rahaa.

Rakennamme 1,5-kerroksisen talon, joten kantavuus ei ole oleellinen.

Kiitos etukäteen ja hyvää päivän jatkoa,

Sander Skånesta.

100b4572739387749eb350be9f24e75f.jpg
Kuva: Bruce Coldham
 
Kurkista VillaVarm, heillä on vielä parempia välikoolauksia.
 
meijer3 meijer3 sanoi:
Hei,

Haluamme rakentaa passiivitalon ja ajattelimme tehdä sen itse.
Melko usein käytetään I-palkkeja, mutta tässä linkissä sanotaan, että niiden kylmäsilta on 10% huonompi kuin 'larsen-truss'.
[linkki] Larsen truss, with its,web of an I-Joist.

Kysymykseni:
  • Onko kenelläkään kokemusta niistä?
  • Voiko niitä rakentaa itse paikan päällä vai onko niillä korkeammat vaatimukset?
  • Muuten, mistä niitä voi ostaa?
Ne ovat parempia eristämiselle ja helpompia käsitellä.
Mutta toisaalta se saattaa maksaa ylimääräistä aikaa tai rahaa.

Rakennamme 1,5-kerroksisen talon, joten kantavuus ei ole merkityksellinen.

Kiitos etukäteen ja hyvää päivää,

Sander Skånesta.

[bild]
Kuva: Bruce Coldham
Minäkin aion rakentaa Larsen-ristikkoa (paikan päällä) uuteen kaksikerroksiseen rakennukseen. Voit ehdottomasti tehdä tämän itse, jos olet kätevä työkalujen kanssa. Keskustele paikallisen arkkitehdin kanssa selvittääksesi liitäntäyksityiskohdat, jotta varmistat, että kylmäsillat ja kosteuden vähentäminen on ratkaistu (erityisesti ikkuna-, katto- ja perustusyhteyksissä).

Varmista, että ilmanvaihto, lämmitys, ilmatiiviys ja lämmönkestävyys (eristys) ovat koordinoituja ja tasapainoisia. Tästä syystä on hyvä idea puhua arkkitehdin tai passiivitalokonsultin kanssa, jolla on ohjelmisto tämän laskemiseen. Onnea!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.