Minulla on 1,5-kerroksinen Älvsbytalo, joka on rakennettu vuonna 1988. Talvella minua häiritsee veto useissa paikoissa yläkerrassa. Olemme yrittäneet tiivistää ryömimällä ulos "kattvindenille" muutama vuosi sitten, mutta on vaikea saada tiivistä ilman että purkaa kaiken ja alkaa alusta. Ne, jotka kalustivat yläkerran, ovat tehneet luukkuja/ovia yhteensä kolmeen paikkaan. Täällä tuntuu mahdottomalta saada tiivistä, eikä ole juuri sopiva paikka asettaa sänkyä lähelle...
Ja nyt kysymykseeni. Onko kukaan kalustanut tätä minimaalista tilaa? Onko jotain syytä (ilmanvaihto jne), miksi sen TÄYTYY näyttää siltä kuin se näyttää nyt?

H
Kyllä se tekee niin, kattoviinissä on kylmätila ja se on ventiloitava, onko lattiana lastulevy kattoviinissä, sitä on joskus.

Joo, se on lastulevyä, mutta avoin suoraan ulospäin räystäiden alla.

en os tässä vaiheessa. Yritin selvittää, miksi kissatuulet ovat kylmiä. Eikö eristys ole ulkoseinässä? Puolivalmis kattohuoneiston seinärakenne, jossa näkyy puisia tukipalkkeja ja eristysmuovia. Rakennamme nyt uutta ja meidän kissatuulet näyttävät tältä.

DixiePixie DixiePixie sanoi:
ei ole vinkkejä, olin vain utelias miksi kissanvintit ovat kylmiä. Eikö eristys olekaan ulkoseinässä? [kuva] Rakennamme nyt uutta ja meidän kissanvintit näyttävät tältä
Yläkerran ulkoseinä ei ole pystysuorasti alakerran ulkoseinän yläpuolella. Minun ongelmani on osittain, että he ovat olleet huolimattomia joten "vetää kulmissa" JA sitten on kolme muuta itse tehtyä luukkua/ovea, joissa on heikko eristys ja erityisesti tiivistenauhojen saaminen toimimaan on vaikeaa.

Meidän kattoluukkujemme luukut ovat täysin vedottomia. Ne ovat nimittäin kaksinkertaiset ikkunat, jotka edellinen omistaja on asentanut, hän on kiinnittänyt lastulevyn sisäpuolelle ja jonkinlaisen kuitulevyn ulkopuolelle. Hyvä mukavuus, mutta valitettavasti mahdottomia minulle avata, sillä ne roikkuvat saranat yläreunassa ja ovat erittäin raskaita. Pysyy auki, koska kattopalkkien väliin on asennettu ohut terästanko, johon voi ripustaa ikkunalukon.

Erittäin luova ratkaisu, joka luultavasti paranee (=kevenee), jos lasin poistaa ja laittaa tavallisen eristyksen tilalle.

Älykästä! Minunkin ovat raskaita. Ei saranoita, vaan minun täytyy nostaa ne pois ja asettaa varovasti lattialle, koska oven sisäpuolella on pari tukea/koukkua.

Byurn Byurn sanoi:
Luckorna kan du kanske ersätta med moderna?

[linkki]
Kiitos vinkistä! Ei näytä olevan enempää eristetty kuin minun, mutta se on varmasti tiivis kuitenkin

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.