1 622 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Laattojen lattia on kohonnut
Jonkin aikaa sitten huomasin, että erään huoneen lattia kellarissa kuulosti ontolta.
Nyt kaksi kuukautta myöhemmin suuri osa lattiasta on noussut kupruksi ja klinkkerit ovat ehjinä.
Kuulostaa ontolta, kun kävelee laattojen päällä.
Talo on vuodelta 1971 ja tein salaojituksen uudelleen 12 vuotta sitten. Klinkkerit asetin 15 vuotta sitten suoraan betonilattian päälle.
Mistä voisi johtua, että se on käynyt näin, ja mitä voisi tehdä?
Nyt kaksi kuukautta myöhemmin suuri osa lattiasta on noussut kupruksi ja klinkkerit ovat ehjinä.
Kuulostaa ontolta, kun kävelee laattojen päällä.
Talo on vuodelta 1971 ja tein salaojituksen uudelleen 12 vuotta sitten. Klinkkerit asetin 15 vuotta sitten suoraan betonilattian päälle.
Mistä voisi johtua, että se on käynyt näin, ja mitä voisi tehdä?
Jäsen
· Västernorrland
· 12 012 viestiä
Tarkoitatko, että laatat ovat irronneet vai onko betonipohja noussut?
Betoni on lopulta kutistunut niin paljon, että laatat irtoavat. Siitä on joitain keskustelulankoja, ja se voi tapahtua pitkän ajan jälkeen ja silloin täytyy vain ottaa ylös ja asettaa uudelleen. Joku laajennussauma ei ole väärin.
Moderator
· Stockholm
· 57 798 viestiä
Meidän on oletettava, että laatat ovat irronneet betonista.S Stefan1972 sanoi:
Betonin kutistuminen voi aiheuttaa tällaista, mutta jos laatat asennettiin, kun betoni oli yli 30 vuotta vanha, niin se ei luultavasti selitä tätä virhettä.
Miten tarkalleen ottaen teit, kun asensit laatat? Jos esimerkiksi käytit tiheää pohjustetta, niin laatojen alle kertyy kosteutta, joka vuosien mittaan voi vaikuttaa betoniin niin, että pohjuste ja siten laatat irtoavat betonista. On olemassa erityisiä pohjusteita tähän tarkoitukseen, jotka päästävät veden höyryn läpi.
Klikkaa tästä vastataksesi
