2 672 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Laatoitus 45x45 rimoilla?
Ajattelin laittaa laattaa vierasvessaan ja huomasin, kun aloin purkaa kipsilevyä, että kaksi seinää on koottu 45x45 cc600 -koolilla. Voiko siitä tulla riittävän vakaata, jos laittaa kerroksen vaneria kipsilevyn alle ja sitten 200x500 laattaa, vai onko tämä tuomittu epäonnistumaan? Seinät ovat 150 cm ja 180 cm, joten ne ovat suhteellisen lyhyitä, mikä pitäisi lisätä vakauden mahdollisuutta? (Vain WC, joten seinillä ei tarvitse ottaa huomioon vedeneristystä.)
Lisää ylimääräisiä tukirakenteita niin, että saat 30 cc. Käytä 15 mm märkätilavaneria kipsilevyn alla, niin sinulla on hyvä materiaali ja ruuvit kohdallaan.E Earplugged sanoi:Ajattelin laittaa laattoja vierasvessaan ja huomasin aloittaessani kipsin purkamista, että kaksi seinää on rakennettu 45x45 cc600, voiko se olla riittävän vakaata, jos laittaa kerroksen vaneria kipsin alle ja sitten 200x500 laattaa vai onko tämä tuomittu epäonnistumaan? Seinät ovat 150 cm ja 180 cm, joten ne ovat suhteellisen lyhyitä, mikä pitäisi lisätä mahdollisuutta, että ne ovat vakaampia? (Vain wc, joten ei tarvitse ottaa huomioon tiivistystä seinille)
Jos laitan 15mm märkätilavanerin niin se riittää koko matkan ja ei tule lainkaan liitosta leveyssuunnassa, pitäisi olla tukeva vaihtoehto?T tergo sanoi:
Kyllä, levy johon ruuvata täytyy ehdottomasti olla, on niin tylsää pelkillä kipsilevyseinillä... kommodi on tänään seinällä, joten joku vahvistus on oltava siellä takana, oletan (en ole purkanut siellä vielä).Krille-72 sanoi:
Jos käytät 30 cc runkoa ja asennat 15 mm märkätilavanerin, se kestää kommodin. Jos et ole suunnitellut oikeaa möhkälettä. Silloin sinun pitäisi lisätä lisätukia takana. Muuten 15 mm vaneri lasketaan yhdeksi suureksi tuennaksi.E Earplugged sanoi:Jos asennan 15 mm märkätilavanerin alas, se riittää koko matkan ja ei tule lainkaan saumaa leveyteen, pitäisi olla tukevin vaihtoehto?
Kyllä, levy, johon voi ruuvata, on ehdottomasti laitettava, on niin tylsää puhtaat kipsiseinät... tänään on kommodi seinällä, joten jonkinlainen vahvistus täytyy olla siellä takana, oletan (en ole vielä purkanut siellä).
Klikkaa tästä vastataksesi
