Hei!
Ajattelin laatoittaa koko kylpyhuoneeni (muovimatto lattialla). Olen levittänyt pohjusteen + kosteussulun kaikille seinille paitsi rapatulle savupiipulle. Piippu on sijoitettu siten, ettei se altistu suoralle vesikosketukselle.

Nyt mietin, pitääkö minun levittää pohjustetta rappaukselle, jotta laatat tarttuvat?
(Luulen itse, että on parempi olla käyttämättä pohjustetta savupiipulla, koska pohjuste on vedenpitävä ja savupiippu voi paremmin, jos se voi itse ottaa sisään ja vapauttaa hieman kosteutta haluamallaan tavalla. Kunhan laatat pysyvät kiinni ilman pohjustetta)

Jos onnistuu ilman pohjustetta, pitääkö laattoja kostuttaa ennen niiden kiinnittämistä rappaukselle?
(Mietin, ehkä rappaus saa laattaliiman kuivumaan liian nopeasti, niin että laatat irtoavat)

Terveisin,
Pelle

Ei kukaan, joka osaa laattoja täällä?
/Pelle

Kokeile kysyä kylpyhuoneosastolta.

En ole tehnyt sitä itse, mutta vanhassa talossani osa savupiipusta on laatoitettu. Osa laatoista on kiinnitetty vanhalla sementtipohjaisella laastilla, osa taas muistuttaa kalkkilaastia. Mutta sen saaminen kiinnittymään tuskin on ongelma. Jos pelkäät liian nopeaa kuivumista, voit kostuttaa laastia etukäteen ennen aloittamista.

Uskon kanssasi myös, että paras savupiipulle on, että se voi ottaa ja antaa hieman kosteutta tarpeen mukaan.

Anna palaa, tai jos olet varovainen. Käytä vain yhtä testilaattaa ja testaa sen kiinnittymiskyky kuivumisen jälkeen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.