Olen alkanut suunnitella 1,5-kerroksista laajennusta, jonka koko on noin 50 neliömetriä (6x8). Haluan parven ja viistokaton, ja ajattelin siksi rakentaa liimapuupalkilla. Onko täällä ketään, jolla on jonkinlaista perustavanlaatuista rakennusosaamista, joka voisi arvioida, olenko oikeilla jäljillä piirustukseni kanssa? Rakennaako näin liimapuupalkkirakenteessa? Kiitollinen vastauksista!

Edit:
1. Otan mielelläni vastaan neuvoja pilareiden mitoituksesta, jotka tukevat liimapuupalkkia. Liimapuupalkin tulee Ruotsin puun mukaan olla 115X630. Mutta ei selviä, mitä mitoitusta pilareilla pitäisi olla. Eikä myöskään sitä, täytyvätkö pilarit ulottua betonilaattaan asti vai riittääkö, että ne seisovat kellariseinällä?

2. Ne kattopalkit, jotka nojaavat liimapuupalkkiin ja talon seinään, tarvitsevatko ne olla liimapuurakenteisia vai voiko käyttää tavallisia 45x220 cc60 (talo on 6m leveä)?

• 3D-piirros 1,5-kerroksisen laajennuksen rakennesuunnitelmasta, jossa näkyy palkit, tukipilarit ja kehys osana katto- ja runkorakennetta.
Viimeksi muokattu:
Kyllä vain, näyttää järkevältä tähän mennessä. Jos tarvitset vinkkejä, katso täältä: http://www.traguiden.se/ (Mutta olet varmaan jo löytänyt tuon sivun itse...)

Joo, siellä olen ollut katsomassa.

Päivitän jatkotyön tekemisen rakentamissuunnitelmaani. Onko kenelläkään vinkkejä pilarien, liimapuupalkin, kellarin teräspalkin mitoitukseen?

• 3D-rakennesuunnitelma, joka näyttää pylväät, liimapuupalkin ja kellarin teräspalkin. Mukana on mittoja eri osille.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.