Hei!

Olen äskettäin muuttanut vanhempaan huoneistoon vuodelta 1910. Keittiössä on ruokakomero, jossa on ovi, ja ajattelin poistaa oven ja karmit ja laajentaa aukon saman levyiseksi kuin ruokakomero sisäpuolelta. Sisäseinä, jossa karmi on kiinnitetty, on rapattu tiiliseinä. Kun olin poistanut listat ja koputtanut pois osan rappauksesta, huomasin, että puusta tehty vaihtopalkki, johon karmi on kiinnitetty ylhäältä, on vain noin 50 mm päällä tiilestä sivusuunnassa. Jotta voisin tasoittaa tiilen ruokakomeron seinän kanssa, minun täytyy laajentaa aukkoa huomattavasti enemmän, noin 200 mm. Vaikka epäilen, että vaihtaminen on vain karmia varten (koska se on kiinnitetty melko löyhästi), en uskalla vain poistaa sitä, koska on riski, että ylhäällä oleva tiili putoaa. Saumat ovat tietenkin hauraita ja melko epäluotettavia.

Mitä vaihtoehtoja minulla on tässä? Liitän muutaman kuvan selventämiseksi.

PS. Huolestuneille, että seinän on todettu olevan ei-kantava sekä rakennesuunnittelijan, välittäjän että alla olevan identtisen huoneiston naapurin toimesta, joka on purkanut koko seinänsä.

Kiitos!

• Vanha keittiön komero, jossa ovi irrotettu ja reunoja purettu, paljastaa hyllyt täynnä säilykkeitä, vieressä pahvilaatikko ja jääkaappi.
  • Rikkinäinen muuri ja paljastettu puupalkki vanhassa keittiössä, jossa näkyy osin purettu ruokakomeron ovi ja hyllyt täynnä tavaroita.
Mats-S
Oletan, että et aio purkaa ylläolevaa tiiltä tai sääntöä, joka kantaa tiilen?
Siinä tapauksessa:

Voit poistaa karmin vaiheittain.
- Sahaa sisäkarmin molemmilta puolilta hieman aukon sisäpuolelta niin, että kannatus säilyy säännössä, joka kantaa tiilen. Poista sahattu yläkarmi.
- Aseta väliaikaiset tuet tukemaan sääntöä, joka kantaa tiilen.
- Poista koko karmi.

Sen jälkeen voit improvisoida saadaksesi uuden tuen tiilen kannatukselle, klassinen tapaus LKP (Ratkaistaan Paikalla).
Ei täydellinen vastaus, mutta ehkä alkuun pääset :)

Kiitos vastauksesta!

Karmihan voidaan purkaa ilman tukia, koska palkki, joka kantaa tiilet yläpuolella, nojaa sivusuunnassa tiileen.
Oikeastaan se on LPP osa, jossa tarvitsin apua ;)

Ajatuksena nyt on poistaa tiilisauma yläpuolelta riviltä, joka on puupalkin yläpuolella, ja laittaa riittävän pitkä litteä rauta, ehkä 50x6mm, jossa on kunnollinen tuki suunnitellun aukon ulkopuolella - jotta puupalkki ja tiili voitaisiin poistaa sivusuunnassa, miltä tämä kuulostaa?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.