Hei, nyt aion laajentaa terassiani, joka tulee olemaan L:n muotoinen.
Nyt olen piirtänyt terassin, mutta olen jumissa kantopalkin kanssa.
Molemmat kantopalkit on kiinnitettävä seinään.
Haluan, että laudat kulkevat samaan suuntaan molemmissa tasoissa.
Miten ratkaisen kantopalkin saavuttaakseni tämän?
Jos sinulla on vanhempi talo, jossa on massiivinen lankkuseinä, voit kiinnittää palkkikengät suoraan julkisivuun (riittävän pitkillä ruuveilla), muuten et.
Monesti ei ole tarpeen kiinnittää kantohirttä julkisivuun. Se voi seistä pilareilla ja ristiinkulkevat sekundaari-kannatinpalkit voidaan kiinnittää palkkikengillä julkisivuun. Mutta on tilanteita, joissa se on tarpeen ja etäisyysasennus ei ole sopiva seinän rakenteen vuoksi. Olen samaa mieltä siitä, että silloin voi olla tarkoituksenmukaista suojata seinäyhteys pellillä. Paljon riippuu myös julkisivupaneelin laadusta ja pintakäsittelystä.
Mitä tulee TS:n viimeiseen kuvaan, toistan, mitä kirjoitin aiemmin: Kantohirret voidaan kiinnittää palkkikengillä seinään vain, jos seinä kestää kiinnityksiä. Lankkuseinä kestää sen, mutta eivät kaikki rankaseinät.
Riippumatta siitä, mihin kantopalkki nojaa, kerääntyy väliin likaa ja kosteutta. Terassin ei tulisi olla kiinni talossa, sen täytyy elää omaa elämäänsä eikä vetää taloa liikkuessaan. Joskus se ei onnistu hyvin, se riippuu lähtökohdista, silloin on tärkeää saada välimatka aikaan, onko paneelin sisällä jotain, mihin voi kiinnittää ranskalaisilla pultteilla, niin aseta muutama iso sinkitty prikka väliksi tai palkkikengiksi.
Olen samaa mieltä siitä, että lisärakennukset eivät yleensä saisi olla kiinnitettyjä taloon, vaan niissä tulisi aina olla liikuntasauma. Lisärakennuksilla (mukaan lukien terassit) on erilainen perustustapa, joka voi aiheuttaa ei-toivottuja vetojännityksiä. Siksi on parasta, että terassi ei ole kiinnitetty taloon.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.