Olen muuttamassa puolet kylmästä autotallista rentoutumishuoneeksi porealtaalla ja lattialämmityksellä. Olen juuri nyt siinä vaiheessa, että rakennan ikkunan kehikkoa ja eristän päätyseinää (ulkoseinä). Tällä hetkellä seinä on rakennettu sahatusta puutavarasta, joka ei ole helppo sopeuttaa eristykseen tai uusiin runkoihin, joten aion vaihtaa nämä pystypuut 45x195 kokoisiin. Ajattelin eristää 195 pystyvillalla, ja sitten sen päälle laittaa 45x45 ja eristää 45 vaakavillalla kylmäsiltojen välttämiseksi. Sitten sisäpuolelle ajattelin laittaa muovin.
Ongelmani on, mitä tuulensuojaksi, pitäisikö käyttää paperia? Miten teen tämän helpoiten ja oikein? Tiedän, että eristäminen sisältä on monimutkaisempaa, mutta se on vaihtoehto, joka minulla on. Liitän kuvia, jotta näette, miltä se näyttää tällä hetkellä. Otan mielelläni vastaan ehdotuksia ja vinkkejä siitä, miten jatkaa, ja myös neuvoja, pitäisikö käyttää paperia vai jotain muovia.
Paljon kysymyksiä, mutta toivon, että joku ystävällinen sielu voi antaa minulle neuvoja
Ajattelin työskennellä tämän parissa viikonloppuna ja toivon saavani apua ennen sitä
Minulla on huono käsitys vindskyddista. Vindpspp pitäisi toimia. Muuten mielestäni sinun pitäisi laittaa höyrynsulku 45 ison sisäpuolelle. Silloin se on paremmin suojattu. Ja voit vetää sähköt höyrynsulun sisäpuolella.
Aiotko vaihtaa reglarna yksi kerrallaan siis? Siinä tapauksessa, juuri siinä vaiheessa asennat sinne vindpapp (vindskyddsfolie/vindväv on paljon parempi), irrota yksi regel, asenna vindväv ja sitten laita uusi regel paikoilleen.
Se etenee, pääty on pystytetty ja valmis ikkunoille ja eristykselle.
nyt mietin miten tehdä keskimmäisen kattotuolin kanssa. eli kyseessä on kattotuoli, sitten seuraava 120cc ja sitten pääty.
keskimmäisen haluaisin muuttaa niin että saisin aikaan "vino- tai harjakaton". onko jollakin idea miten voisin edetä?
pitäisikö minun laittaa palkki ensimmäisestä kattotuolista päätyyn ja antaa keskimmäisen levätä sen päällä ja sahata pois säännön, joka on seinien välissä? vai pitäisikö minun vain "rakentaa" se uudelleen jotenkin, jotta saisin keskiosan säännön pois ja siten voisin asentaa katon vinoksi tai harjaksi?
toivottavasti ymmärrätte ajatukseni ja olen erittäin kiitollinen vastauksista
Sinun täytyy luultavasti olla pilari jokaisessa päässä, jossa harjapalkki lepää.
Et myöskään saa olla liitoksia kattotuoleissa. Se voi esiintyä ristikkotukiosissa.
Aseta harjapalkki pilareille ja varmista, että jokainen kattotuolipalkki saa ruuviliitoksen harjapalkkiin.
Sen jälkeen voit purkaa ristikkorakenteen ja alusrakenteen.
Okei, se on vähän vaikeaa toisella puolella, jossa seinä on nyt, se seinä pitää poistaa, joten en voi laittaa sinne pilaria. Voiko jotenkin rakentaa kattoristikon uudelleen niin, että saan korkeampaa kattokorkeutta kuin nyt?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.