Hei!

Olen tällä hetkellä remontoinut keittiötä ja eteistä ja siellä on massiivisia pontattuja puuseiniä ulkoseininä. Jotta saisin mukavan asennuskerroksen, ajattelin kehystää seinän, mutta se ei ole täysin tasainen. Aiemmin olen käyttänyt säätöruuvia/karmeja, kun olen kohdentanut vinoa kattoa, ja se on toiminut hyvin. Ajattelin tehdä samalla tavalla seinien kanssa ja käyttää 45x45 säätöruuvilla. Mutta palkit tulevat melko heiluiksi, kun käännän niitä säätöruuvilla, pitäisikö minun laittaa vähän kiiloja palkkien taakse tasaisin välein vakauttamaan niitä hieman? Vai teettekö yleensä toisin?

Kiitos etukäteen!

Olin käyttänyt kiiloja, joihin sitten ruuvasin säännöt läpi. Bauhausista löytyy lastukiiloja. Vaihtoehtona on kai masoniittiliuskat.

• Tykkään
OmpaOmpaa
  • Laddar…
S Småbrukaren sanoi:
Olisin käyttänyt kiiloja, jotka sitten kiinnitin sääntöihin. Spånkil löytyy Bauhausista. Vaihtoehtona on masoniittiliuskat.
Tyylikäs! En ole nähnyt niitä aikaisemmin, täydellistä! Kiitos :)

Yksi vanhan koulukunnan niksi on käyttää kunnollista höylää 😉

Testasin halkosahata koko puita epätasaisen seinän varrella, missä en halunnut rakentaa liikaa, mutta se tuntuu vähän liioittelulta tässä tilassa. Tässä uhraan mielelläni vähän, jotta se olisi helpompaa 😂

Reglasin ulos 45*45 säätöruuvi vasten plankvägg, 15mm plywood, 13kipsi sitten 60*60cm graniittikeramiikka, on ollut paikallaan 2 vuotta ainakin 🙂

Mutta kiilat tai muut ja tuki taaksepäin eivät varmaan ole täysin väärin.

Mahtavaa, suunnilleen noin olin ajatellut rakentaa seinän. Kuinka pitkälle jouduit vetämään ulos kiskoja pisimmillään? Oletan, että kaikki tuli erittäin vakaaksi, kun sait levyt paikoilleen, vaikka kiskot ehkä tuntuivat hieman "löysiltä" ennen sitä?

Kyllä niin oli varmaan, korkeintaan muutama cm. Toki laatat ovat raskaita, mutta keittiön kanssa kuormitus on erilainen, kun yläkaapit ulottuvat 30-40cm. Siellä olisin kyllä valinnut enemmän kuin pelkän ruuvin, nyt kun ajattelen asiaa uudelleen.

• Tykkään
OmpaOmpaa
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.