5 551 lukukertaa ·
5 vastausta
6k lukukertaa
5 vastausta
Kysymyksiä makuraadille, kivi- vai puuportaat?
Talo rakennettu 1893. Vaaleanharmaa.
Annoin poistaa vanhan rikkinäisen kiviportaan.
Nyt mietin...
Antaisinko valaa uuden kiviportaan, vai...
rakentaa puuportaat?
Minulla on vanhat veistetyt raskaat kaiteet, jotka haluan luonnollisesti laittaa takaisin.
Mikä olisi hienoin ja paras vaihtoehto?
Jos kiviportaat, miten se tehdään ja mitä materiaalia pitäisi käyttää, jotta saadaan mahdollisimman hienot ja hyvät portaat?
Annoin poistaa vanhan rikkinäisen kiviportaan.
Nyt mietin...
Antaisinko valaa uuden kiviportaan, vai...
rakentaa puuportaat?
Minulla on vanhat veistetyt raskaat kaiteet, jotka haluan luonnollisesti laittaa takaisin.
Mikä olisi hienoin ja paras vaihtoehto?
Jos kiviportaat, miten se tehdään ja mitä materiaalia pitäisi käyttää, jotta saadaan mahdollisimman hienot ja hyvät portaat?
Jäsen
· Blekinge
· 11 710 viestiä
Kannatan aina kivistä tehtyä portaita. Olen nähnyt liian monta uutta puuportaita, jotka näyttävät kulmikkailta, karkeasti kokoon kyhätyiltä portailta kuin rakennustyömaasäiliön edessä. Pahimpia ovat ne, jotka on tehty painekyllästetystä puutavarasta.
Kunnon graniittiportaat ovat kalliita mutta vankkoja ja turvallisia.
Kunnon graniittiportaat ovat kalliita mutta vankkoja ja turvallisia.
Äänestän myös kiviraput, jotka olivat sinulla aiemmin. Millaisia portaita on vastaavissa taloissa, joissa asut? Ne voivat olla inspiraation lähde ja kulttuurihistoriallisesti hyvä säilyttää alueelle "oikea" tyyli ja materiaali.
Haha, sen jälkeen kun annoin purkaa vanhan kivirappuni, rakennettiin puuportaat kyllästetystä puutavarasta. Sain apua tähän eräältä ystävältä, mutta valitettavasti en ole koskaan oikein tykännyt siitä, että portaat sopivat ympäristöön.
Graniittiportaat? Miten sellaiset tehdään ja kuka tekee sellaisia? Tarkoitatko siis portaita, jotka ovat kokonaan kivestä, siis ei sellaisia, jotka valetaan?
Naapuritalot eivät ole suoraan saman tyylisiä kuin minun, mutta vanhemmissa taloissa on jonkinlainen kivirappu. Valettu, luulisin.
Graniittiportaat? Miten sellaiset tehdään ja kuka tekee sellaisia? Tarkoitatko siis portaita, jotka ovat kokonaan kivestä, siis ei sellaisia, jotka valetaan?
Naapuritalot eivät ole suoraan saman tyylisiä kuin minun, mutta vanhemmissa taloissa on jonkinlainen kivirappu. Valettu, luulisin.
Klikkaa tästä vastataksesi