Olen höylännyt 45x220 painekyllästettyä puutavaraa 28mm:iin. Voinko luottaa siihen, että kyllästys on kunnossa, vaikka se ei ole kaikkialla vihreää?

Voiko puutavaraa viedä johonkin, jotta se saadaan uudelleen kyllästettyä?

Sen pitäisi sijaita uima-altaan yhteydessä.

Asun Göteborgissa, onko täällä joku, joka tekee sellaista? :)

Aivan hullua.
Ne ovat kai hyvin painettu, mitä olen ymmärtänyt.

Mikä on vialla? 🤔

Joo, sen pitäisi olla niin... mutta, eihän se ole enää vihreä puun sisällä. Joten en tiedä, kuinka paljon siihen voi luottaa?

Impregnoiminen ei ole taikuutta. Anna mennä! Et kai aio pitää puutavaraa märkänä ympäri vuoden.

• Tykkään
crazytok
  • Laddar…
Silloin pitäisi kyllästää jokainen tekemä angrepp.

Vain uloimmat millimetrit ovat kyllästettyjä. Voit pitää puutavaraasi kyllästämättömänä. Mutta jatka silti eteenpäin.

T Thomas_Blekinge sanoi:
Vain uloimmat millimetrit ovat kyllästettyjä. Voit ajatella, että puutavara on käsittelemätön. Mutta jatka silti.
Onko se siis niin? Etkö usko, että voisi löytää jonkun, joka voisi kyllästää sen? Missä he yleensä kyllästävät puutavaraa?

Karrock
No jaa, I luokittelu NTR A ja AB pitäisi kai tappien olla läpikotaisin kyllästettyjä, ja ydinsydän kestää itsestään hyvin. Anna mennä vain, voihan sitä pintakäsittelyä laittaa kerros lisää.

Uteliaana kuitenkin miksi, onko se vain kehys, joka pitäisi sopia altaaseen?

Olen höylännyt ja liimannut yhteen 2kpl 45x220, joten siitä tuli 440mm leveä sen sijaan. Tämä tehtiin, jotta voisi kuviosahata kaarellisen yläosan ja tarvitsin siksi leveämmän lankun kuin 220. Tämän täytyy olla sitten 28mm paksu kuten muu allasalueen terassilauta, joten olen höylännyt sen ohuemmaksi.

Pöydällä kaksi puulevyä, joihin kiinnitetty tapit ja liimaa, työpaja taustalla. Levytyöpajassa puupala pöydällä, koneet taustalla.

Karrock
Hyvin höylättyä! Sinulla on ilmeisesti käytössäsi koneita.

On sydänpuu, joka ei ole vihreä kuvassa. Se on niin luonnollisesti kyllästetty, ettei mikään kyllästysaine imeydy siihen.

Eikö ollut vaihtoehto veistää pois 45-28=17mm osaa kannattimista alapuolelta?

• Tykkään
AG A
  • Laddar…
C crazytok sanoi:
Olen höylännyt ja liimannut yhteen 2 kpl 45x220, joten siitä tuli sen sijaan 440 mm leveä. Tämä siksi, että voisin kuviosahailla kaarevan yläosan ja tarvitsin sitten leveämmän laudan kuin 220. Tämän täytyy sitten olla 28 mm paksu kuten muu terassi altaan ympärillä, joten olen höylännyt sen alas.
Mitä teet höylälastuilla?

Oletan, että haluat sen sopivan vanhaan 28mm terassiin, mutta eikö olisi ollut helpompaa laskea rungon korkeutta uudisrakennuksessa 17mm ja käyttää 45x220 peitoksi höyläämättä niitä?

F Finndjävel sanoi:
Oletan, että haluat sovittaa sen vanhaan 28mm terassilautaan, mutta eikö olisi ollut helpompaa laskea uuden rakennelman runkoa 17mm ja käyttää 45x220 kansilautana ilman höyläämistä?
Ei

T Thomas_Blekinge sanoi:
Vad gör du med hyvelspånet?
Slänger

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.