6 385 lukukertaa ·
24 vastausta
6k lukukertaa
24 vastausta
Kipsilevyn laatu
Sivu 1 / 2
Hei!
Aion pian ostaa melko suuria määriä kipsiä, mutta pohdin hieman eri kipsimerkkien laatua, joita on myynnissä.
Olen esimerkiksi kuullut, että Lafarge ei ole täysin ok, mutta pitääkö se todella paikkansa vai onko se vain puhetta?
Onko joku täällä foorumilla, jolla on kokemuksia eri merkkien (edut ja haitat) kipsistä ja sen laadusta, olisin kiitollinen, jos haluaisitte jakaa tietonne.
/Jonas
Aion pian ostaa melko suuria määriä kipsiä, mutta pohdin hieman eri kipsimerkkien laatua, joita on myynnissä.
Olen esimerkiksi kuullut, että Lafarge ei ole täysin ok, mutta pitääkö se todella paikkansa vai onko se vain puhetta?
Onko joku täällä foorumilla, jolla on kokemuksia eri merkkien (edut ja haitat) kipsistä ja sen laadusta, olisin kiitollinen, jos haluaisitte jakaa tietonne.
/Jonas
Käytä Danogipsiä, joita löytyy yleisimmin rakennusliikkeistä. Toimivat hyvin, mutta on olemassa edullisempia kipsilevyjä.
Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat laadulla? Kipsilevy on pohjimmiltaan yksinkertainen rakenne, jonka kaikki valmistajat osaavat tehdä.
Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat laadulla? Kipsilevy on pohjimmiltaan yksinkertainen rakenne, jonka kaikki valmistajat osaavat tehdä.
Jotkut halvaskaistat tuntuvat pehmeämmiltä ja ovat kuin leikattaisiin kosteaa kipsiä, ne ovat myös pehmeämpiä kun niihin laittaa plugia.
/Kent
/Kent
Minun tunteeni on, että isojen, mukaan lukien lafarge, vakiolevyt ovat samankaltaisia laadultaan ja hinnaltaan. Kipsi on todella hintakilpailtua rakennuskaupassa. Sitä vastoin tietyillä tavarataloilla, kuten byggmax, on myös halpalevyjä (vakioalan laadun lisäksi), jotka ovat todella huonoja.
Se mitä ajattelin, oli juuri se, miten eri levyt ovat työskenneltäessä. Miten ne kestävät jne.
Olen kuullut, että Lafarge ei ehkä ole täysin luotettava, mutta hintalappu Byggmaxin levyillä on todella houkutteleva... Ne ovat huomattavasti halvempia kuin muiden markkinoilla olevien rakennustarvikekauppojen levyt.
Olen kuullut, että Lafarge ei ehkä ole täysin luotettava, mutta hintalappu Byggmaxin levyillä on todella houkutteleva... Ne ovat huomattavasti halvempia kuin muiden markkinoilla olevien rakennustarvikekauppojen levyt.
Puhuin jonkun kanssa Byggmaxin asiakaspalvelussa tuosta edullisemmasta kipsistä, eivätkä he itse halunneet suositella sitä tavalliseen taloon. Siis todella budjetista puhumme tässä tapauksessa. Ruotsinstandardi on varmaan hyvä tässä tapauksessa.joflopp sanoi:
Kun tilaa isomman nipun, kokemukseni mukaan se maksaa suunnilleen yhtä vähän kaikkialla, eikä Byggmax ole sen halvempi kuin muut paikat (paitsi budjettikipsi sitten).
No, Budgetgipsiä olen käyttänyt jossain vaiheessa, mm. autotallissa, jossa se altistuu jonkin verran koetuksille. Olen myös käyttänyt sitä sisäseiniin joskus, eikä siitä ole tullut valituksia vielä. Toisaalta se on kai vain 120 levy, mikä ei ole kovin mukavaa työskennellä.
Lafargea ei kai myydä budjettilevynä, vaan se on kai katsottava tavalliseksi levyksi. Pitäisi olla saatavana myös 90 levy, se on juuri sopivasti hauskaa, kun täytyy kantaa 60 levyä yläkertaan...
Muuten koen Gyprocin olevan yleisin kaupasta saatava, mutta se on varmaan alueellista.
(Tajusin juuri, että käytin budjettilevyjä tretexin ulkopuolella Äidin olohuoneessa, ei mitään ongelmia.)
Lafargea ei kai myydä budjettilevynä, vaan se on kai katsottava tavalliseksi levyksi. Pitäisi olla saatavana myös 90 levy, se on juuri sopivasti hauskaa, kun täytyy kantaa 60 levyä yläkertaan...
Muuten koen Gyprocin olevan yleisin kaupasta saatava, mutta se on varmaan alueellista.
(Tajusin juuri, että käytin budjettilevyjä tretexin ulkopuolella Äidin olohuoneessa, ei mitään ongelmia.)
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· turkiet
· 553 viestiä
Vähän kokemusta kipsistä minulla on, että kun sain toimituksen Trivselhusilta, sain useita levyjä, jotka olivat viallisia (levyjen pinta ei ollut sileä, useiden mm syviä uria), joten laadussa on eroja. En valitettavasti tiedä merkkiä nyt.
Olen huomannut, että kipsilevyt voivat vaihdella hieman hauraudessaan, kun niitä säilytetään ulkona (esim. byggmax). Talvella, kun on kylmää ja kuivaa, ne voivat olla hieman hauraita ja narahtavia, kun taas kostealla säällä levyt tuntuvat hieman pehmeämmiltä (voi olla kuvitelmaa).