Hei, minulla on ongelma perustuksen alla, jossa talo seisoo, on kertynyt vettä. Huomasin tämän eilen. Yhdessä kulmassa se oli pehmennyt ja näytti hieman mädäntyneeltä. Pitääkö vaihtaa koko palkki vai riittääkö, että sahataan pois se, mikä on pehmeää ja mädäntynyttä? Vai voiko sen jättää sellaisekseen, jos vika on korjattu ja se kuivuu uudelleen?

MultiMan
Jos se on pehmeä, se on mätä ja on vaihdettava, jos se on kantavaa. Olen pelastanut puolipehmeitä ikkunapuitteita antamalla niiden kuivua ja kyllästämällä pellavaöljyllä, mutta silloin niiden ei ole tarvinnut olla kantavia.

• Tykkään
Lennart Lind
  • Laddar…
Okei se on pehmeä toisessa reunassa. En tiedä syödäänkö koko regeln lopulta, jos ei tehdä mitään? Pitääkö vaihtaa koko, täytyyhän silloin nostaa koko taloa. Kuulostaa todella vaikealta.

L
Ota yksi tai useampi valokuva, jotta näkyy mitä voi tehdä

Se yleensä onnistuu vaihtaa huono osa, nostamalla hieman kevyesti kulmasta ja tekemällä saumaus.

Mutta koko talon nostaminen ja kaiken vaihtaminen on myös mahdollista, niin tehdäänhän tietenkin taloissa, jotka ovat säädetty käyttöön kyllästetyllä.

Ota kuva viikolla sitten. Täytyy poistaa hiukan paneelia, jotta se näkyy.. mutta onko se silti poistettava, vaikka se kuivuisi? Muutenhan se leviää vai

Mikä tahansa ratkaisu valitsetkin, tärkeintä on varmistaa, että vesi ei voi jälleen päästä sinne!

M
Varmista, että saat veden pois ja anna sen kuivua, sitten voit arvioida, onko se vielä pehmeä ja huono, ja kuinka paljon. Jos se ei ole kovin paljon, yleensä voi poistaa huonot osat ja jatkaa uudelleen.

M
Paha ei leviä, jos et lisää enemmän kosteutta.

Ok, se oli yläkiinnike, joka oli irronnut kiinnityksestä, joka kiinnittyy pilareiden päälle.. olen vaihtanut uuteen peltiin, joten nyt ei enää tule vettä sinne ainakaan..

• Tykkään
Marcussjogren ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.