Hei,

Olen juuri laastinut noin 10 neliömetriä kellariseinää ja seinästä tuli todella hieno paitsi viimeinen metri, jossa jotain on tapahtunut.

Palataanpa asiaan. Se on kellariseinä rivitalossa ja se on naapurisuuntaan, eli ei ulkoseinä. Olen hionut pois silikaattimaalin saneerausjyrsimellä ja paljastanut laastin. Tämä seinä on tarkoitus laatoittaa ja siksi minun piti tasoittaa se. Vaihe 1 oli punapohjustaa Weberin punapohjusteella ja vaihe kaksi oli laastitus C-laastilla. Olen esikostuttanut seinän ja jälkikostuttanut laastin. Silti viimeinen metri näyttää siltä kuin kuvissa.

Vanha laasti oli todella tiukassa, joten en poistanut kaikkea. Halkeamien ympärillä kuuluu kumea ääni, mutta ei siellä, missä laasti näyttää olevan kunnossa. Viimeisessä kuvassa olen koputtanut pois laastia halkeaman ympäriltä. Laasti, joka on ympärillä, on todella tiukasti kiinni, mutta kuten sanottu, ei juuri halkeaman kohdalla.

Minulla on kaksi mahdollista virhelähdettä. Juuri siellä, missä halkeamat ovat, seinä oli epätasaisempi ja laastikerros tuli hieman paksummaksi. Onnistuin myös pudottamaan viimeisen säkin ämpäriin veden kanssa, joten sekoitus ei ollut 100% ohjeiden mukainen, vaan hieman löysempää. Voisiko tämä olla syy?

Poistaisitteko kaiken vai vain kohdat, joissa kuuluu kumea ääni, ja laastisitteko reiät uudelleen? Tarvitsen neuvoja.

• Kellarin seinä, jossa on halkeamia ja vasara nojaa siihen. Maassa on irtonaisia palasia seinästä.
  • Kuva kipsiseinästä, jossa on halkeamia ja halkeaman ympärillä näkyy irtoavaa rappausta yhdellä alueella. Lattialla on irtonainen rapatun palanen.
  • Kuva osoittaa rapatun kellarin seinän paljastuneilla halkeamilla, joissa osa rappauksesta on irronnut ja näyttää epätasaiselta.
  • Tykkään
roger2011
  • Laddar…
Alkaa kallistua siihen suuntaan, että hakata alas halkeamien ympäriltä. Input joku?

D
Weber c-bruk 135? Halkeilee, jos levitetään paksumpi kerros kuin 1 cm. Jos aiot laatoittaa, hakkaa halkeamien kohdalta irti ja levitä uusi kerros useammassa vaiheessa.

Edit: Nyt näin ensimmäiset kuvat. Näyttää todellakin siltä, että laasti on valunut alaspäin. Joko erittäin vetinen laasti tai liian paksu kerros. Tai saatat olla täyttänyt seinän liikaa, kun kastelit sen etukäteen; sen tulisi olla kostea, mutta ei koskaan läpimärkä. Onko taustalla betoniharkkoja?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Billy___
  • Laddar…
Liian paksu kerros. Olisin vain raapinut halkeamat ja korjannut (siloittanut) kaakelimassalla. Sitten primer ja kaakelimassa ennen laattoja.

Myöhäinen vastaus, mutta koputin sinne, missä oli ontto ääni, ja levitin kahdessa erässä. Silloin seinästä tuli hieno. Nyt se on laatoitettu 1,5 vuotta sitten ja kaikki pysyy paikallaan :)

• Tykkään
gaia
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.