Säädän meidän logen kanssa, vaihdan paneelia ja aion tehdä uudet liukuovet (ts. vaihtaa kuvan ovet). Olen etsinyt täältä foorumilta vinkkejä, miten rakentaa liuku-ovet, mutta en löytänyt. Löysin sen sijaan tämän videon GDS:stä https://gds.se/byggnader/forrad/garasje-bygg-en-skjutdorr
Siinä he rakentavat melko pienen (160 leveä, 244 korkea) oven verrattuna omiin oviini (jotka ovat noin 4 metriä korkeita ja 2 metriä leveitä), ja he verhoavat sen levyyn. Kysymykseni on, voinko käyttää samoja mittoja koolingeille (50*100) ja käyttää samaa rakennetta, vaikka teen suurempia ovia ja verhoan ne laudoilla? Vai täytyykö minun ottaa paksumpia koolinkeja ja lisätä rakennetta vakauttavaa (esim. amatöörinäkökulmasta kamala vinotuki tai vastaava)? Onko joku, joka tietää?

Voinhan vain ottaa mallia olemassa olevista ovista, mutta niillä on melko karkea runko, mitä haluan tietysti välttää, jos mahdollista.

Jos haluatte kurkistaa projektin muihin osiin (esim. vaihto eterniitistä päällekkäispaneeliin), siitä on aiemmin saatu apua https://www.byggahus.se/forum/threads/lockpanel-utan-lock.483621/#post-5210617 ja https://www.byggahus.se/forum/threa...saden-eternitklaedd-loge.410655/#post-5209985

• Vanha, vihreä liukuovi, jossa on kasveja kasvamassa sen päällä ja ympärillä, maalaistalon ruskean seinän vieressä.
  • Vihreät, kuluneet liukuovet vanhan varaston edessä, joissa on teksti "Östlabo". Tausta on harmaata paneelia, ruohoa kuvassa etualalla.
  • Vanhat vihreät liukuovet ja punaiseksi maalattu navetan seinä pihapiirissä, ovi auki paljastaen pimeän sisätilan rakennuksen sisällä.
Luulen, että helpointa on ottaa yksi porteistasi alas ja katsoa, miten ne on tehty.
Muistin mukaan olisin rakentanut 28x120 tai vastaavasta, joita laitetaan kaksin kerroin ja siirretään kulmissa ja sivuilla sinne, missä tarvitset naulalistat paneelille.
Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.
Ehkä onnistuu myös ohuemmalla, porttisi eivät olekaan yliampuvan suuria.

//AA

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
S saiter sanoi:
Luulen, että helpoin tapa on purkaa yksi porteistasi ja katsoa, kuinka ne on tehty.
Nyt muistin varassa rakentaisin 28x120 tai vastaavasta, joita laittaa päällekkäin ja siirtää kulmissa ja sivuilla, joissa tarvitset naulalevyjä paneelia varten.
Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.
Ehkä käy ohuemmallakin, porttisi eivät ole ylisuuret.

//AA
Kiitos! Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat. 2 kerrosta suorakulmaista kehystä 28x120). Sano, että vasen pystysuora lähimpänä paneelia menee ylös kulmaan asti, sitten tarkoitatko, että vasen pystysuora kauimpana paneelista menee alas alakulmaan asti. Samaan aikaan vaakasuorat täyttävät "tyhjät tilat" kulmissa pystysuorien jälkeen?

• Tykkään
Pielstick ja 1 muu
  • Laddar…
Mahtavaa, kiitos sitoutumisesta :)

• Tykkään
saiter
  • Laddar…
"]Kiitos! Luulen, että ymmärrän mitä tarkoitat. 2 kerrosta suorakulmainen kehys 28x120). Sanotaan, että vasen pystysuora lähellä seinäpaneelia on aivan yläkulmassa, joten tarkoitat, että vasen pystysuora kaukana paneelista on aivan alakulmassa. Samalla vaakasuorat täyttävät pystysuorien jälkeen jäävät "tyhjät tilat" kulmissa?[/QUOTE]

Juuri niin.

//AA

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.