Olen juuri tasoittanut koko olohuoneen ja ajattelin asentaa parkettia, kunhan se kuivuu riittävästi. Sisätiloissa on vielä melko kosteaa, mutta kosteudenpoistaja on käynnissä, ja toivon, että kosteus laskee pian.
Kuinka pian luulette, että voin asentaa parketin?
Kun otetaan huomioon, että parkettia tulisi pitää 24–48 tuntia aklimatisoitumassa ennen asennusta, on ilmeistä, että lämpö ja ilmankosteus ovat melko tärkeitä, joten minun on ehkä päästävä kohtuullisille tasoille ennen kuin voin asentaa kuitenkaan? Jos olisimme asentaneet klinkkeriä, olisimme aloittaneet 2–3 päivän kuluttua, mutta en halua asentaa suhteellisen tiivistä alusmateriaalia suoraan tasoitteen päälle, jos se ei ole vielä kunnolla kuivunut.
Olen äskettäin tasoittanut koko olohuoneen ja ajattelin asentaa parketin, kun se on kuivunut riittävästi. Sisällä on edelleen melko kosteaa, mutta kosteudenpoistaja on päällä, ja toivon saavani kosteuden alas melko pian.
Kuinka pian uskotte, että voin asentaa parketin?
Koska parketin pitäisi olla paikoillaan 24-48 tuntia akklimatisoitumista varten ennen asentamista, on selvää, että lämpötila ja kosteus ovat melko tärkeitä, joten minun on ehkä saatava ne kohtuulliselle tasolle ennen kuin voin ryhtyä asentamaan? Jos olisimme laittaneet laatat, olisimme aloittaneet 2-3 päivän kuluttua, mutta en halua laittaa suhteellisen tiivistä alusvaahtoa suoraan tasoitteen päälle, jos se ei ole vielä kuivunut kunnolla.
Ajattelenko aivan väärin?
Toivottavasti et ole asettanut parkettia kosteaan ympäristöön akklimatisoitumaan?
Jokaisella tasoitteiden valmistajalla on omat kuivumisajat, ne löytyvät heidän tuoteselosteestaan, lähde siitä ja odota vielä muutama päivä.
Älä unohda laittaa 0,2 mm kestomuovikalvoa suoraan tasoitteen päälle, ja sitten foam ja parketti.
Ei, se ei johdu kosteudesta.
Huoneessa tuntuu melko kostealta, mutta ei ole liiallista kosteutta, kun katson. Asetin hygrometrin ja se on nyt noin 55%. Joten se kuivuu melko nopeasti kuitenkin. Teimme tasoitteen 48 tuntia sitten.
Tarvitaanko ikää kestävää muovia, vaikka se on välipohja?
Ei, se ei johdu kosteudesta.
Huoneessa tuntuu melko kostealta, mutta ei ole liian kosteaa, kun katson. Laitoin hygrometrin ja se on nyt noin 55%. Joten se kuivuu melko nopeasti. Tasoitimme sen 48 tuntia sitten.
Tarvitaanko ikääntymisenkestävää muovia, vaikka se on välipohjassa?
Kyllä, sitä käytetään yleensä aina, kun alla on betonia tai vastaavaa, melko halvalla vakuutuksella, ettei parketti vahingoitu kosteudesta, jos minulta kysytään.