Aion keväällä kunnostaa kesähuoneeni ja pohdin, miten sen teen. Haluaisin maalata palkit ja paneelit, mutta mietin niiden kuntoa. Muutama on mätä, joten ne täytyy vaihtaa, mutta jotkut palkit ja laudat ovat hyvin kuivia ja halkeilleita. Katso kuvat alla.
Jotkut ovat halkeilleet aika pahasti, kuten näette kuvassa, kun taas toisissa on melko karkea pinta. Täytyykö ne vaihtaa? Ajattelin, että niiden maalaaminen nykyisessä kunnossa ei antaisi kovin hyvää "viimeistelyä". Vai voiko niitä hioa, jotta maalatessa saisi kohtuullisen hyvän tuloksen?
Olisin kiitollinen neuvoista täällä.