Olen innokas rakentamaan eteiseni umpeen, josta tulee uusi hallimme.

Eteinen on noin 300x160 cm ja mietin, kuinka monimutkaista olisi toteuttaa tämä projekti itse. Tunnen melko varmaksi, että pystyn siihen käytännössä, mutta olen enemmän epävarma siitä, kuinka rakentaa kaikki teknisesti niin, että noudatan kaikkia alan standardeja jne. Seinät ovat melko yksinkertaisia, mutta suurin päänvaivani on katto ja erityisesti kattokulma (missä seinä kohtaa katon).

Onko tämä jotain, mitä innokas amatööri voisi selvittää? Olen remontoidut koko talon sisäpuolelta, pääasiassa pintakäsittelyt, mutta myös laittanut oman keittiön sekä rakentanut oman kylpyhuoneen vedeneristyksineen, laattoineen ja kaikkine siihen liittyvine asioineen. Suuremmat puusepänrakenteet ovat kuitenkin minulle uutta, väliseinät ovat ainoa tekemäni asia, joka muistuttaa sitä.

Yksi vaihtoehto voisi olla, että jättäisin itse puurakenteen rakentamisen jonkun muun tehtäväksi ja asentaisin ikkunat, ovet ja muuta itse.

• Punatiilinen kuisti, jossa on valkoinen kaide ja katto. Kuisti on yhdistetty taloon, ja edessä on laatoitettu polku ja nurmikko.
Mitä mieltä olet perustuksesta? Onko se betonilaatta? Jatkuuko kellari sen alle?

P para sanoi:
Mitä mieltä olet perustuksesta? Onko se betonilaatta? Meneekö kellari alle?
Kyllä, se on betonilaatta, mutta kellari ei mene alle.

En ole ajatellut, että se voisi olla potentiaalinen ongelma. Alueella on monia muita saman tyyppisiä taloja, jotka ovat jo rakentaneet kuistin samalla tavalla kuin minä suunnittelen. Luulen, että kukaan heistä ei ole tehnyt mitään perustukselle. Mutta se on tutkimisen arvoinen asia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.