1 823 lukukertaa ·
14 vastausta
2k lukukertaa
14 vastausta
Kuinka voin asentaa raskaan kattokruunun (10-12kg) 1,5cm kipsikattoon?
Hei,
Kattovalaisin, jonka minä ja kumppani ostimme, osoittautui raskaammaksi kuin odotimme. Asumme Amsterdamissa huoneistossa, jossa on 1,5 cm kipsikatto (katso kuva ilmanvaihtoaukosta).
Olen lukenut vähän "planka i taket-metod" mutta ajattelin kysyä, kun olen nähnyt, kuinka avulias ja hyvin perillä oleva ryhmä on.
Kiitos etukäteen!
Kattovalaisin, jonka minä ja kumppani ostimme, osoittautui raskaammaksi kuin odotimme. Asumme Amsterdamissa huoneistossa, jossa on 1,5 cm kipsikatto (katso kuva ilmanvaihtoaukosta).
Olen lukenut vähän "planka i taket-metod" mutta ajattelin kysyä, kun olen nähnyt, kuinka avulias ja hyvin perillä oleva ryhmä on.
Kiitos etukäteen!
Kiitos avuliaista vastauksista! Yritän löytää puukehykset kipsilevyn takaa. Koputin nyt rystysellä ja näyttäisi siltä, että voisin kuulla missä lähin sijaitsee. Aion porata pienen reiän huomenna suosituksen mukaan.
Voiko luottaa, että puukehys kestää niin raskaan lampun? Vai onko olemassa tapa arvioida sitä?
Valitettavasti ei ole kattorasiaa koukulla. Aion kytkeä sen lamppupistorasiaan, joka sijaitsee metrin päässä ilman koukkua.
Voiko luottaa, että puukehys kestää niin raskaan lampun? Vai onko olemassa tapa arvioida sitä?
Valitettavasti ei ole kattorasiaa koukulla. Aion kytkeä sen lamppupistorasiaan, joka sijaitsee metrin päässä ilman koukkua.
Päivitys:
- Ostin regelläkt ja päätin, mihin palkkiin asetan kattokruunun.
- Porauduin kipsin läpi ja saavuin metalliin.
Näyttää siltä, että kattokipsi kiinnittyy metallipalkkeihin, jotka regelfinnare löysi.
Epätarkat kuvat näyttävät, mitä pystyin kuvaamaan tuuletusaukossa. Viimeinen kuva näyttää, minkä muotoisia palkit ilmeisesti ovat.
Ihmettelen, voiko tätä edes ratkaista...
- Ostin regelläkt ja päätin, mihin palkkiin asetan kattokruunun.
- Porauduin kipsin läpi ja saavuin metalliin.
Näyttää siltä, että kattokipsi kiinnittyy metallipalkkeihin, jotka regelfinnare löysi.
Epätarkat kuvat näyttävät, mitä pystyin kuvaamaan tuuletusaukossa. Viimeinen kuva näyttää, minkä muotoisia palkit ilmeisesti ovat.
Ihmettelen, voiko tätä edes ratkaista...
Jäsen
· Blekinge
· 11 704 viestiä
Jäsen
· Blekinge
· 11 704 viestiä
Ei, mutta sen sijaan vinkki, että litistäisi pyöränpuolan poraamista varten. Kuinka iso reiän voit porata kipsiin ilman, että se näkyy kattokruunun asennuksen jälkeen? Jos voit porata 40 mm reiän, voit ujuttaa sisään puulistan 20x20 mm, joka on ehkä 20-30 cm pitkä, ja siihen listaan voit kiinnittää tavallisen koukun lampulle.
En tiedä miten etsit palkkeja, mutta todennäköisesti jollakin instrumentilla, mutta joskus se ei riitä. Silloin täytyy etsiä käsin muilla tavoilla. Poran käyttäminen voi onnistua, mutta se on varmasti liian lyhyt ja ei yllä ehkä katon palkkiin asti. Mutta ehkä sinulla on pieniä hienoja poria, jotka ovat noin 300 mm pitkiä, olisi mukava nähdä joku poraamassa sellaisella. Silloin käyttää kapeaa terää, joka on noin 1 mm ja pitkä, niin voi erinomaisesti löytää, missä puutavara on ja jopa porata läpi, joten voi havaita paksuuden indikaation. Joten ennen kuin annat ohjeita jollekin ollaksesi paras aiheessa, mieti tarkkaan.T Thomas_Blekinge sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hur hittar jag bjälken bakom ett gipstak för att sätta upp tung lampa?
Belysning -
Sätta upp stor tung spegel
Byggnadsvård -
Kiinnitä raskaat hyllyt kolminkertaiseen kipsi- ja betoniseinään
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kuinka painavaa voin kiinnittää kevytbetoni/sinisbetoni seinään
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Aion asentaa 15 kg painavan letkukelan seinään. Miten löytää koolaus helposti?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka