768 lukukertaa ·
2 vastausta
768 lukukertaa
2 vastausta
Kuinka vahvistaa seinää helpoimmalla mahdollisella tavalla?
Hei! Minulla on pieni hirsimökki, jota olen parhaillaan remontoimassa sisältä. Olen tehnyt uuden oven/aukon keittiön ja olohuoneen välille ja ajattelin sulkea (runkoa kiinni) vanhan aukon, joka on vasemmalla kuvissa. Hirsiseinä on kantava siinä mielessä, että kattopalkki lepää sen päällä. Olen vahvistanut aukkoa yhdellä 145x45-puulla kummallakin puolella aukkoa, mutta saattaisin tarvita vielä vähän lisävahvistusta. Kuvassa oleva paneeli puretaan ja korvataan osb:llä sillä seinällä.
Kuinka te olisitte vahvistaneet seinän?
Kuinka te olisitte vahvistaneet seinän?
Jos puutavaralla on hyvät tukipisteet molemmilla puolilla, sitä tuskin tarvitsee vahvistaa. Lepääkö se savupiipun päällä?
Jos olisin sinä, poistaisin 45*145 puut ja katkaisisin ne hieman niin, että runko voi jatkaa ikuista asettumistaan esteettömästi. Suunnittele sitten "gåtarna":n kiinnitys soikeilla rei’illä, jotta et estäisi puutavaran painumista. Jos et ole vielä tehnyt mitään gåtspår:a ja ohjausta puutavaralle, mielestäni sinun pitäisi tehdä se ennen kuin seinä alkaa pullistua/ kallistua.
Jos olisin sinä, poistaisin 45*145 puut ja katkaisisin ne hieman niin, että runko voi jatkaa ikuista asettumistaan esteettömästi. Suunnittele sitten "gåtarna":n kiinnitys soikeilla rei’illä, jotta et estäisi puutavaran painumista. Jos et ole vielä tehnyt mitään gåtspår:a ja ohjausta puutavaralle, mielestäni sinun pitäisi tehdä se ennen kuin seinä alkaa pullistua/ kallistua.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Buster and Punch vägglampa - Hur får man enklast slagg i väggen?
Belysning -
Hur byter jag dosa och vägguttag på enklaste sätt?
El -
Förstärka/undergjuta murad källarvägg
Grund & Markarbeten -
Fuktskada på altanvägg, hur enklast reparera?
Altan & Uteplats -
Vahvista sisäseinien halkeamia
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka