3 591 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Kuinka tiivistää sokkelin ja sisäseinän väliin?
Hyvää iltaa!
Olemme purkaneet lattian myös olohuoneessa ja ruokahuoneessa nyt, jotta voimme uudelleen eristää sekä poistaa valettuihin naularimoihin. Kyse on yhteensä noin 38-40 neliömetristä. Tulevaisuudessa saatamme haluta tuulettimen talon toiselle puolelle, jotta saadaan laatalle kiertoa. Emme tiedä, teemmekö sitä tai milloin, mutta haluamme silti itse asiassa valmistautua siihen ollaksemme turvallisella puolella. Ajattele budjetti-tasoa. Jollakin onko hyvä ehdotus sopivasta tiivistyksestä? Kyseessä on silloin nykyisen kipsin ja kehikon väli. Plussaa, jos se on hiirenvarma... On melko ahdasta päästä käsiksi, ja noin 1/3 siitä on ERITTÄIN vaikeaa päästä käsiksi.
Olen ajatellut, että vaahtomuovi on todella kätevä, mutta ihmiset nostavat myös varoittavan sormen, että se imee ja voi välittää kosteutta todella paljon. En halua märkää massaa lepäämässä kehikolla. Vaihtoehtoisesti naulaa kiinni listoilla peittämään rako, sitten esimerkiksi höyrytiivis teippi päälle... Mutta on todella vaikeaa naulata lista ahtaimpiin paikkoihin (10-15 metriä, mikä on hankalaa) Laajeneva tiivistysnauha?
Onko jollain hyvä idea?
Vaahtomuovi saattaa silti toimia? Sitä käytetään kuitenkin ikkunoiden ja ovien yhteydessä, joissa voi helposti tulla kosteutta...
Terveisin
Olemme purkaneet lattian myös olohuoneessa ja ruokahuoneessa nyt, jotta voimme uudelleen eristää sekä poistaa valettuihin naularimoihin. Kyse on yhteensä noin 38-40 neliömetristä. Tulevaisuudessa saatamme haluta tuulettimen talon toiselle puolelle, jotta saadaan laatalle kiertoa. Emme tiedä, teemmekö sitä tai milloin, mutta haluamme silti itse asiassa valmistautua siihen ollaksemme turvallisella puolella. Ajattele budjetti-tasoa. Jollakin onko hyvä ehdotus sopivasta tiivistyksestä? Kyseessä on silloin nykyisen kipsin ja kehikon väli. Plussaa, jos se on hiirenvarma... On melko ahdasta päästä käsiksi, ja noin 1/3 siitä on ERITTÄIN vaikeaa päästä käsiksi.
Olen ajatellut, että vaahtomuovi on todella kätevä, mutta ihmiset nostavat myös varoittavan sormen, että se imee ja voi välittää kosteutta todella paljon. En halua märkää massaa lepäämässä kehikolla. Vaihtoehtoisesti naulaa kiinni listoilla peittämään rako, sitten esimerkiksi höyrytiivis teippi päälle... Mutta on todella vaikeaa naulata lista ahtaimpiin paikkoihin (10-15 metriä, mikä on hankalaa) Laajeneva tiivistysnauha?
Onko jollain hyvä idea?
Terveisin
Terve
Miten meni tämän kanssa? Teen nyt saman talossani (huone huoneelta) ja haluan valmistautua siihen, että voin mekaanisesti tuulettaa laattaa.
Ennen kuin naulaan lattian kiinni täällä, ajattelin ohjata poistoilman joustoslangalla ja putkella 20-50mm, mutta haluan myös tiivistää ulkoseinien alajuoksun jonkinlaisella ”vedonsuojalla”
Onko sinulla mitään hyvää kuvaa siitä, miten te teitte?
Miten meni tämän kanssa? Teen nyt saman talossani (huone huoneelta) ja haluan valmistautua siihen, että voin mekaanisesti tuulettaa laattaa.
Ennen kuin naulaan lattian kiinni täällä, ajattelin ohjata poistoilman joustoslangalla ja putkella 20-50mm, mutta haluan myös tiivistää ulkoseinien alajuoksun jonkinlaisella ”vedonsuojalla”
Onko sinulla mitään hyvää kuvaa siitä, miten te teitte?
Valitettavasti ei ole kuvaa. Käytin sitko flex / etab höyrynsulkuteippiä, ja suurimmat raot täytettiin sopivilla jämäpuilla. Ei tullut edes lähelle kaasutiivistä... Mutta ainakaan ei ole enää suuria reikiä. En ole vielä tuntenut tarvetta tuulettaa laattaa, mutta sinä päivänä kun ehkä haluan sen tehdä, toivon että toiminta on riittävä.V Victor Paju sanoi:Moro
Miten se sujui? Teen tällä hetkellä samaa talossani (huone kerrallaan) ja haluan valmistautua mekaanisen tuuletuksen asentamiseen betonilaattaan.
Ennen kuin kiinnitän lattialaudat uudelleen, ajattelin ohjata poistoilman joustavalla putkella 20-50 mm, mutta haluan myös tiivistää ulkoseinän alajuoksun jonkinlaisella "vedonsuojalla".
Onko sinulla mitään hyvää kuvaa, miten teitte sen?
Hmmm, luulen, ettei sen tarvitse olla kaasutiivis, jos ei käynnistä ilmanvaihtoa samalla... kosteus jää vangiksi eikä pääse minnekään... se tulee alhaalta käsin näillä eristämättömillä laatoilla (kuten minulla on)S StorBagaren sanoi:Valitettavasti ei kuvaa. Käytin sitko flex / etab höyrynsulkuteippiä, jossa suurimmat raot tukittiin myös erilaisilla sopivilla jämäpuilla. Ei tullut täysin kaasutiivis... Mutta ei ainakaan enää suuria reikiä. En ole vielä tuntenut tarvetta tuulettaa laattaa, mutta kun se päivä ehkä koittaa, toivon, että toiminto on riittävä.
Mutta kiitos vastauksesta! Minulla on etab teippiä, joten käytän varmaan sitä ympärillä, niin että on vähän höyrynsulkua ja alue silloin, kun poistoilma käynnistyy.
Tilasin tuulettimen, joka käy aluksi 25%:lla ja joka sitten käy välillä 40-60% (kun lattiaa pitää purkaa keittiössä).
Jää nähtäväksi noin 5-10 vuoden kuluttua, tehtiinkö oikein! mutta ajattelin, että lattia voisi olla asteen verran lämpimäpi, kun sisäilmaa vedetään tilaan ja sitten ulos talosta...
Klikkaa tästä vastataksesi