Alla olevan kuvan on otettu autotallimme sisältä lattiasta aivan ulko-oven vierestä. Raossa (joka on merkitty punaisella) on suoraan yhteys ulos, koska siinä ovi rajoittuu karmeihin ja karmit rajoittuvat sisätilaan.
Sisäpuolella lattian suhteen aiomme käyttää saumausainetta ja sitten asettaa laatat listaksi lattian viereen.
Pitäisikö meidän myös tiivistää jotain ulkopuolelta vai riittääkö, että tiivistämme sisältä tavallisella laattasaumamassalla ja sitten vain kiinnitämme klinkkerilaatat?
Se saattaa olla melko märkä ja sotkuinen autotallin lattialla, erityisesti talvella, joten en olisi käyttänyt kipsiä niin lähellä lattiaa. Autotallin seinät asetetaan mielellään sokkelille juuri suojaamaan rakennetta kosteudelta.
Onko kuvassa näkyvä jäätyminen vai tuiskuttaako lumi raon läpi?
Siitä voi tulla melko märkä ja sotkuinen autotallin lattialla, erityisesti talvella, joten en käyttäisi kipsiä niin lähellä lattiaa. Autotallin seinät asetetaan mielellään sokkelille suojatakseen rakennetta kosteudelta.
Onko kuvassa huurretta vai tunkeutuuko lunta raon kautta?
[kuva]
Kuinka tämä auttaa TS:ää?
Kipsi asetetaan ehdotetusti pienellä välyksellä betonia vasten.
Sehän voi tulla aika märkä ja sotkuinen autotallin lattia, erityisesti talvella, joten en käyttäisi kipsiä niin lähellä lattiaa. Autotallin seinät laitetaan mieluiten sokkelin päälle suojaamaan rakennetta kosteudelta.
Onko kuvassa halla vai tuleeko lumipöllyä raosta?
[kuva]
Se on lunta, joka tulee raosta sisään.
Mitä tarkoitat, että seinien pitäisi istua sokkelin päällä?
Se on valetun betonin päällä, sitten painekyllästettyjä palkkeja ja sitten tavallisia palkkeja.
Syynä rakoon on, että paneeli ja viimeistely menevät lattian palkkien ulkopuolelle.
Mitä tarkoitat, että seinien pitäisi olla sokkelin päällä?
Se seisoo valetun betonin päällä, sitten painekyllästetyt koolaukset ja sitten tavalliset koolaukset.
Syynä rakoon on, että paneeli ja lista menevät lattian koolausten ulkopuolelle.
Sokkeli on kätevä, koska silloin ei ole riskiä, että kosteus pääsee seiniin, kun autot voivat ehkä päästää jonkin verran kosteutta sulaessaan tai että peset autotallissa.
Kuvani harmaa osa on sokkeli, joka on valettu autotalliini.
Puuseinä alkaa siitä, missä valkoinen on.
Voit kai tiivistää jollain raon.
Itse en koskaan käyttäisi puuta niin lähellä lattiaa.
Näen itse, kun huuhtelen lattiaa tai autoa jne.
Se kastuu.
Puu imee sen itseensä.
Sitten painekyllästettyjä koolauksia ei ole hyvä rakentaa sisälle.
Se on kuitenkin autotalli, mutta painekyllästetty on mielestäni tarkoitettu vain terassille tai laiturille, ei muuhun.
Sokkelit ovat käteviä, sillä silloin ei ole riskiä kosteudelle seinissä, kun autot esimerkiksi voivat päästää hieman kosteutta sulaessaan tai jos pesee autotallissa.
Harmaa kuvassani on sokkeli, joka on valettu autotalliini.
Puuverhoilu alkaa siitä missä on valkoinen.
Ok, hienoa sinulle, jolla on valettu sokkeli. Mutta meillä ei ole.
Siksi harkitsen laittaa klinkkereitä alareunaan.
Mutta sitten kysymykseen, millä tiivistän raon LATTIAN ja kipsin/puun VÄLILLÄ? Sekä raon, joka menee ulos?
Hyvä vastaus.
Mutta tiivistä mitä haluat sitten, varmasti hyvä tulee.
Selitä vain kuinka yleensä tehdään.
Ja että tryckt virke ei yleensä rakenneta sisään.
Voit tiivistää raon jollakin.
Itse en koskaan käyttäisi puuta niin lähellä lattiaa.
Näen itse kun huuhdon lattiaa autolla jne.
Se kastuu.
Puu imee silloin itseensä.
Lisäksi painekyllästetyt rimat eivät ole hyvä rakentaa sisään.
Tosin se on autotalli, mutta painekyllästetty on tarkoitettu terassille tai laiturille, ei mihinkään muuhun minun mielestäni.
Ok mutta nyt det är som det är. Millä minun pitäisi tiivistää rako?
Emme aio huuhdella, pestä tai korjata autotallissa. Aiomme vain asettaa auton sinne. Se on kaikki.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.