M
remdrivet remdrivet sanoi:
Oppfinneren på NRK1 on paljon hauskempi (olen hieman puolueellinen, koska tunnen yhden naapureista siellä, ja 100% rövhål on hieman liika tuotettu ;) )
Joo, olen nähnyt hänet myös - erittäin hauska ohjelma!

Mutta olen lähes päinvastaista mieltä - keksijä tuntuu todellakin televisiotuotannolta hetkittäin, mutta hän tekee hieman enemmän upeita ja mielikuvituksellisia rakennelmia.

Bonnaröven on enemmän ”hei, minun latoromahdi, haen vain kirveen, niin korjaamme sen ennen aamiaista.”. Sitten hän tekeekin sen - mutta tajuaa, ettei hän tee kaikkea itse, vaikka halutaan antaa se vaikutelma.
Toisaalta mielestäni hän kertoo enemmän perinteisestä käsityötaidosta kuin mitä keksijä tekee :)

• Tykkään
Duttarmajster
  • Laddar…
M Marcussjogren sanoi:
Moikka!
Ja kun meillä on teidän huomionne, onko joku tietoinen lukemistosta aiheesta "käytännön puutyö"?
Pääasiassa ajattelen, ettei kyse ole siitä, miten tehdä kaunis yöpöytä jostain eksoottisesta materiaalista, vaan ennemminkin miten nopeasti muotoillaan tolppa, miten tehdään erilaisia koloja ja liitoksia karkeammilla työkaluilla kuin 10mm taltalla, kootaan sahapukkeja, käytetään puunuijaa, vaihdetaan kirveenvarsi ja muuta puusepän työtä, joka on hyödyllistä ulkona pihalla/pihapiirissä.
.
Tässä on linkki melko laajaan teokseen, tosin englanniksi:
https://archive.org/details/cassellscarpentr00hasl

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.