756 lukukertaa ·
6 vastausta
756 lukukertaa
6 vastausta
Kuinka säilyttää peltiä (fantomkattila)?
Minulla on noin 20 arkille fantompannun levyjä (noin 220*116cm), jotka ovat jääneet yli ja jotka ovat yhä lavalla, jolla ne tulivat. Kysymys on, kuinka parhaiten säilytän niitä? Olen ajatellut rakentaa puutavaran säilytyspaikan kuten tämä https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?p=2109331#p2109331 ja voin silloin laittaa lavan ensimmäisen hyllytason alle tai asettaa ne nojautuviksi yhtä pitkää sivua vasten, jos minun täytyy pitää ne siellä (en juuri nyt tiedä mihin muualle ne laittaisin). Sivuillaan seisten on helppo ottaa vain yksittäisiä levyjä, mutta onko riskinä, että ne vaurioituvat tarpeettomasti seistessään näin? Makuullaan alhaalla ne selviävät ehdottomasti hyvin, mutta on hankalampaa ottaa vain muutama kerrallaan.
Onko sinulla sopivaa ullakkotilaa, johon ne mahtuvat? Olen huomannut, että yleensä ylimääräiset kattopellit löytyvät sieltä. Ja se on aika fiksua, sillä siellä ne ovat rauhassa, eivätkä ole tiellä, ja rehellisesti sanottuna tuskin tarvitset päästä niihin käsiksi usein.
Valitettavasti ei ole. Ainoa mitä löytyy on minimaalinen ullakon luukku ja niin paljon puhallusvillaa, että tuskin on tilaa edes ryömiä, jos ylipäätään voisi ryömiä eristeen päällä.C cpalm sanoi:
Ei mitään sellaista. Ne muutamat varastot, jotka meillä on, ovat niin täynnä, että olemme joutuneet heittämään pystyyn joitakin varastotelttoja saadaksemme lisää tilaa ja pilarijalusta on täynnä muuta rakennusmateriaalia. Ainoa sorapinta, joka meillä on tällä hetkellä, on siellä, missä meidän täytyy rakentaa puutavaravarasto, joten siksi yhdistelmävarasto on nyt ajatukseni, mutta en voi päättää, mikä olisi paras ratkaisu siinä.F fribygg sanoi:
Ne ovat maanneet suoraan lavalla melkein 10 vuotta (niiden määrä vähenee joka vuosi) keskellä nurmikkoa, mutta nyt se osa puutarhasta on vihdoin kunnostettu, joten ne eivät voi jäädä sinne enää. Joten ongelmani ei ole, miten suojata niitä säätä vastaan, vaan miten löytää niille paikka, jossa ne eivät ole tiellä eivätkä ne vahingoitu (siis niiden muodon, kuten ryppyisten reunojen ei visuaalisen ulkonäön vuoksi) mutta niitä voi silti ottaa yksitellen silloin tällöin. Ainoa paikka, jonka tällä hetkellä keksin, on se osa, johon meidän täytyy rakentaa puutavaravarasto ja kaikkein käytännöllisin ratkaisu olisi asettaa ne pystyasentoon, mutta en tiedä, kuinka suuri riski on, että ne siitä vahingoittuvat.H Hybro sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi