Mitä työkaluja tarvitsen ovenkarmien alaosan sahaamiseen pois, joka on merkitty alla olevaan kuvaan? Minulla on pistosaha ja käsisaha. Mutta ehkä se on helpompaa jollain muulla työkalulla?

• Ovi- ja lattialistat, joista alin osa ovi­listasta täytyy sahata pois. Kuvassa osoitetaan paikka ja arvioitu 5 cm leikkauskohta.
Kuva?

Uskon, että multicutter (tai mitkä eri nimet niillä nyt onkaan) tekisi tempun nätisti. Itse kaipasin sellaista viikonloppuna ja käytin talttaa ja vasaraa. Toimi sekin ihan ok.

Käsisaha voi toimia, jos sinulla ei ole seinää tai vastaavaa, joka voi vahingoittua. Pistosahan voit todennäköisesti unohtaa kokonaan.

Kuten sanottu, tämä on tyypillinen tapaus multimasterille (alkuperäinen Feinilta nimeltään näin), bosch on tehnyt kopion, jonka uskon myös toimivan aivan OK, hieman halvempi. Sitten on joskus halpavariaatioita Julassa jne. Olen epävarmempi siitä, toimivatko ne.

Tällaisella työkalulla sen palan sahaaminen millimetrin tarkkuudella vie 30-60 sekuntia.

Huomasin, että minulla on kotona dremel. Voiko tähän ostaa lisää kapia, mitä luulette?

309328_X_2010-02-09_113957_847.jpg

Aion vain katkaista sen, mikä näkyy kuvassa (ja oven vastakkaisella puolella), joten monityökalun ostaminen ei tunnu ajankohtaiselta juuri nyt. Jos se ei onnistu dremelillä, niin sitten varmaan taltta.

Niillä vaihtoehdoilla käyttäisin sahaa, sitä teen usein muutenkin, vaikka minulla onkin Bosch-multicutter-malli.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.