Hei.
Aion asentaa laminaattilattian ja haluan sahata pois listan alaosan, jotta voin "työntää" lattian sen alle.
En haluaisi irrottaa listaa sahatakseni ja mietin, voiko sen sahata paikoillaan?

Kiitollinen vinkeistä!!

liten_pil1.JPG

liten_pil2.JPG

joo se onnistuu sellaisella japanilaisella sahalla. Niitä on saatavilla jula:ssa ja vähän kaikkialla. Varmaan onnistuu myös jollain kaarisahan terällä, jos on vähän sinnikäs.....

Minulla on itse asiassa tällainen:
120450_c.jpg
Mutta se ei kai mene aivan nurkkaan asti, vai mitä?

Rostig_9000i_-88 sanoi:
Minulla on itse asiassa tällainen:
[bild]
Mutta eihän se ylety ihan nurkkaan asti?
No, sinun täytyy hankkia sellainen, joka menee ihan nurkkaan asti!!!! Olen varma, että olen nähnyt sellaisen Villi-messuilla yhdellä niistä pöydistä, joilla on hyviä tavaroita.

Työkalufetisistille vain Fein Multimaster kelpaa ;)

Pieni ja näppärä monitoimityökalu, joka on asiantuntija tällaisissa tehtävissä.
Ohut ja joustava terä, jolla on erittäin korkea taajuus, tekee uskomattoman teräviä leikkeitä mahdottomimmissa paikoissa.

Vuoden "hyvä olla juttu"
multim_parquetgroove_app_small.jpg

Kiitos vinkeistä.

MathiasS -> hehe, no täytyy varmaan ensin kuluttaa se, mikä minulla jo on...

elof -> Olen itse asiassa miettinyt, voisiko Fein Multimaster hoitaa sen, minulla on ystävä, jolla on sellainen ja yritän varmaan lainata sen.
Se on valitettavasti vähän liian kallis ostaa juuri tähän projektiin, enkä oikein tiedä, mihin muuhun voisin sitä käyttää...
Eikä kai ole niin, että mikään "Taiwanare" olisi kopioinut sitä edullisemmaksi?

cpalm -> Eikö siinä ole hampaat "väärään suuntaan" (tai oikeastaan), täytynee olla vetomalli.

C
Rostig_9000i_-88 sanoi:
cpalm -> Tuossa on varmaan hampaat "väärään suuntaan" (tai oikein jos niin haluaa), minun täytyy varmaan olla vetomallia.
Kuvauksen mukaan "erikoismalli", joka sahailee molempiin suuntiin.

Rostig_9000i_-88 sanoi:
elof -> Olen itse asiassa miettinyt, voisiko Fein Multimaster korjata sen, minulla on ystävä, jolla on sellainen, aion yrittää lainata sen.
Valitettavasti se tulee hieman liian kalliiksi juuri tähän projektiin ja en oikein tiedä, mitä muuta voisin käyttää sitä vielä...
Sitten onkin niin, ettei mikään "Taiwanare" ole kopioinut siitä halvempaa versiota?
Kyllä lainata on täydellistä, luulen kuitenkin, että tulet ihastumaan tähän pieneen mukavaan koneeseen. Olin itse hieman skeptinen, kun ostin omani, mutta olen löytänyt yhä enemmän käyttöalueita sille.

Aivan kuten sanot, se on ainutlaatuinen laatuaan (mitä minä tiedän), kukaan ei ole onnistunut kopioimaan sitä vielä, hyvä se on kuitenkin, vaikka se on hieman kallis.

Onnea matkaan!

cpalm sanoi:
[quote author=Rostig_9000i_-88 link=1141252237/0#6 date=1141255222]cpalm -> Tuossahan hampaat ovat "väärin päin" (tai oikein jos niin haluaa), tarvitsen vetomallisen.
Kuvauksen mukaan "erikoismalli", joka poistaa molempiin suuntiin.[/quote]
No katso ;D
Luin vain ylätekstiä :-[.
Tuollaista voisi kokeilla, jos en saa käsiini Fein-konetta.
Kiitos!

elof sanoi:
[quote author=Rostig_9000i_-88 link=1141252237/0#6 date=1141255222]
elof -> Olen itse asiassa miettinyt, voisiko Fein Multimaster hoitaa sen, minulla on kaveri, jolla on yksi, jota aion yrittää lainata.
Se tulee valitettavasti hieman liian kalliiksi ostaa juuri tätä projektia varten, enkä oikein tiedä, mihin muuhun voisin käyttää sitä...
Eikö ole niin, että kukaan "Taiwanare" ei ole kopioinut halvempaa kopiota siitä?
Kyllä, lainaaminen on täydellinen, mutta uskon, että tulet todella ihastumaan tähän pieneen mukavaan laitteeseen.
Olin itse hieman epäileväinen, kun ostin omani, mutta olen löytänyt yhä useampia käyttötarkoituksia sille.

Juuri kuten sanot, se on ainutlaatuinen lajissaan (niin kuin tiedän), ei kukaan ole onnistunut kopioimaan vielä, hyvä se on kuitenkin, vaikka onkin hieman kallis.

Onnea matkaan![/quote]

Vinkkejä muihin käyttötarkoituksiin?
Hinta (noin) ?

Multimastern Feiniltä on saatavilla kolmessa eri paketissa; Start, Select ja Topp. Pakettien erot ovat, että Start sisältää hieman yksinkertaisemman koneen ilman ohjauselektroniikkaa), ja suurimmat erot ovat laatikon lisävarusteissa (katso lisää linkistä)

http://www.fein.de/multimaster/se/multimaster/index.html

Käyttökohteet sitten....joo, kuten dremel, mutta parempi :) Sahaa olen käyttänyt eniten, mutta kolmiohiomakonekin on ollut melko paljon käytössä. Yksinkertaisesti se on täydellinen kaikkiin pienempiin hionta- ja kiillotustöihin.

Hinta sitten....minun Top-setti maksoi 2500 ilman ALV:ia, mutta jos valitsee pienemmän setin, hinta laskee noin tuhannella. Lisävarusteita voi ostaa tarvitsemansa mukaan.

(Linkissä on linkki "käyttökohteet", jossa kaikki koneen edut käsitellään)

Jos otat varovasti taltta, se voi toimia, ja sitten on aina latex :)

Edit. Siis, taltta, jonne et ehkä pääse millään sahalla...

Styx sanoi:
Jos käytät talttaa varovasti, se voi toimia, onhan aina latexi sitten :)

Muokkaus. Eli, taltta jolla et ehkä pääse käsiksi jonkinlaiseen sahaan..
Joo, se on tosiaan yksi vaihtoehto.

Sain nyt yhteyden kaveriin ja saan lainata hänen Fein, joten yritän sillä.
Kiitos kaikille vastauksista!

Listbiten on poissa ...olen käynyt käsiksi myös useampiin listaan :D.

Elof -> Ihastuin täysin multimasterniin -mikä vehje! [smiley=thumbsup.gif]

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.