Olen asentanut monia laitteita seinään mollyilla, ja jos ei ole pihtejä siihen, on suuri todennäköisyys, että ne rikkoutuvat. Joten paras vaihtoehto on ostaa pihdit, kun on kuitenkin liikkeellä!

Käytin vain niitä "parempia", joista piti maksaa hieman enemmän, eikä koskaan ollut ongelmia.

Gipstoggler vaikuttaa mielenkiintoiselta!

Bo.Siltberg sanoi:
Mollyplug, erityisesti Biltemasta, pidä kuin ruttoa. Vähänkin liikaa vääntövoimaa, ja paska hajoaa seinän sisällä, ja siinä sitä ollaan pyörivän pultin kanssa, joka on irronnut ankkurista! Ei voi "korjata" muulla tavalla kuin reikäsahalla... Sitten tarvitaan oikea poranterä, 10,5 mm, jotta seinälevy ei halkea sisäpuolelta, kun pakotetaan paska sisään.
Riittää, että ruuvaat ruuvia hieman ulos, annat sille vasaralla iskun niin, että pohja irtoaa ja menee seinään sisälle, sitten vedät mollin ulos. Jäljelle jää reikä, johon voit työntää uuden. Reikäsaha kuulostaa vähän yliammutulta :)

Olen myös hyvällä tuloksella kiertänyt sen hieman ulos ja lyönyt sen takaisin seinään lyömällä ruuvinkantaan. Etuosassa olevat siivekkeet voi katkaista, ja sitten painoin sen seinään vain, koska ulos se harvoin haluaa enää.

Mistä ostetaan ne toiset tulpat, joista annetaan vinkkejä? Vaikuttavat loistavan poissaolollaan..

Hmm, flärpar? En muista, yritinkö edes, siitä on muutama vuosi. Ilman sitä se ei joka tapauksessa halunnut ilman että levy meni rikki.

Bo.Siltberg sanoi:
Hmm, flärpar? En muista edes yrittäneeni, siitä on muutama vuosi. Ilman niitä se ei ainakaan halunnut ilman että levy rikkoutui.
Ne jotka ovat vasten kipsiä edessä. Ne täytyy poistaa jos aiotaan lyödä se seinään :)

Joo mutta muistan vain vahvan levyn, joka ei näyttänyt olevan mahdollista irrottaa.

Vinkkini on Hw-PRO tulpat, paljon helpompia kuin Mollys. On myös muita valmistajia kuin Gothia.

Matti_75 sanoi:
Vinkkini on Hw-PRO proput, paljon helpompi kuin Mollys. Gothialla on myös muita merkkejä.
Uskaltaako näitä käyttää TV:hen? Olen hiukan epäileväinen, kun siinä lukee "kipsikiinnitys kevyelle asennukselle". En IOFS tiedä, olisinko myöskään Mukava Mollylle TV:lle. Minulla on vähän viha-rakkaus näihin pieniin kapistuksiin...

Bricco sanoi:
Olen myös onnistuneesti kiertänyt sen hieman ulos ja lyönyt sen takaisin seinään lyömällä ruuvin päätä. Etureunan lävät voi katkaista ja sitten työnsin sen vain seinään, sillä ulos se ei yleensä halua tulla enää.

Mistä ostaa niitä muita plugeja, joista vinkataan? Näyttää olevan vaikea löytää..
Tarkoitatko "toggler" niin minulla on muutama sellainen kotona, joissa lukee hilti.
Todella helppoja käyttää, ja koen, että ne pysyvät kuin betoniin kiinnitettyinä.
Ainoa asia, joka tulee mieleen, on että syystä tarvitsee riittävästi tilaa kipsilevyn takana.

Kerrotaan, että on "hyväksytty" asentamaan pesuallas yksinkertaisella kipsilevyllä näillä, vaikka en koskaan tekisi niin tai edes suosittelisi ketään tekemään niin.

Matti_75 sanoi:
Vinkkini on Hw-PRO-tulpat, paljon helpompia kuin Mollys. On muitakin valmistajia kuin Gothia.
Clas Ohlson myy vastaavaa, mutta se näyttää isolta kierretyltä joulukuuselta, joka kiinnitetään kipsilevyyn. Ne ovat täysin arvottomia.

Lainaan ketjua, koska minulla on samanlainen ongelma, mutta erilainen kiinnike:

Ostin eilen tämän kiinnikkeen Harald Nyborgilta.

http://www.harald-ny...-444-svart.html

Kun tulen kotiin, on ihan uskomatonta, että kiinnikkeen reunimmaiset reiät, joihin ruuvi laitetaan seinään, eivät ole 60 cm:n päässä toisistaan, mikä tekee mahdottomaksi osua tukipuihin. Todella uskomattoman typerää!

Televisioni tarvitsee Vesa 400x400 ja kääntyvän telineen, mikä tekee melko vaikeaksi löytää hyviä telineitä - pidin todella tästä - onko kenelläkään vinkkejä siitä, kuinka voi rakentaa, jotta se toimisi?

Ajatus on tietenkin asentaa 2 kappaletta 95x45-koolauksia television taakse ja kiinnittää kiinnike niihin, mutta silloin rakentaakin jo aika paljon ulospäin seinästä...huokaus...

Sen sijaan että käytät 2 kpl 45x95 tukipalkkeja, voit sahata vanerilevyn tai vastaavan, joka ensin kiinnitetään seinään. Rakentaa vain 12-15 mm lisäosan. Levy voidaan tapetoida tai maalata niin, että se sulautuu seinään. Sitten kiinnität asennuksen siihen.

Se menee hyvin.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.