1 828 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Kuinka ratkoa tämä porrasarvoitus?
Olemme juuri ostaneet asunnon, jossa on tänään "vähemmän lapsiystävällinen" portaikko. Aiomme muokata parvea niin, että paikka, johon nykyinen portaikko liittyy, tulee olemaan seinä. Unelma olisi käyttää L-portaita (vihreä). Nyt suurin ongelma on tukki (vaaleanpunainen), johon "kattojohdot" tukevat. Ajatukseni on palauttaa "tukipalkeilla" katto alkuperäiseen tilaansa ja tehdä portaikko niiden väliin. Mutta kestääkö muu parvi tällöin täysimittaista kuormitusta? Kuka tietää sellaisista asioista?
Onko jotain muita hyviä ehdotuksia, kuinka ratkaista porrasongelma? Kierreportaat ovat tällä hetkellä kuumin vaihtoehto, mutta haluaisin todella saada aikaan L-portaat.
Nykyinen aukko on 1750×1400
Portaiden täytyy liittyä ylhäällä samaan seinään, jossa taulu on kiinnitetty.
Kuvassa, johon olen merkinnyt keltaisella, ajattelen avata palkan.
Onko jotain muita hyviä ehdotuksia, kuinka ratkaista porrasongelma? Kierreportaat ovat tällä hetkellä kuumin vaihtoehto, mutta haluaisin todella saada aikaan L-portaat.
Nykyinen aukko on 1750×1400
Portaiden täytyy liittyä ylhäällä samaan seinään, jossa taulu on kiinnitetty.
Kuvassa, johon olen merkinnyt keltaisella, ajattelen avata palkan.
Viimeksi muokattu:
Aha, se selittää asiaa 😀 mutta valitettavasti en ole riittävän rakennustekninen voidakseni vastata. Tuntuu siltä, että jos kyseessä on kantava asia, tarvitaan joku, joka voi laskea kuormitukset, kantavuuden, käytön, rakenteen.J justd3t sanoi:
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
Pilari kannattelee palkkia päätyhirsien avauksen yhteydessä. Sitä voidaan siirtää vasemmalle kuvassa, mutta todennäköisesti se seisoo palkin päällä tai mahdollisesti sen päällä on tuenta, jos se on kahden palkin välissä. Ei mitään tietoa siitäkään, miten se on kiinnitetty toisessa päässä.4774 sanoi:
Sitten jos aikomuksenasi on kulmikkaan portaikon tekeminen, on pilareiden kannattelema palkki niin matala, että on vaikea nähdä, että selviydyt vapaasta korkeudesta portaikossa.
Ajatuksena on katkaista palkki noin metrin ja tukea kahta hanpalkkia samalla tavalla kuin historiallisesti. Sen pitäisi toimia, olen eniten huolissani siitä, ettei muu parvi saa tukea rakenteessa. Voisiko olla jonkinlainen rakenne, joka näyttää kuin virityskorvake, jotta portaat pääsisivät läpi?I Installation sanoi:Pylväs tukee palkkia hanpalkkien vastakkaisessa päässä. Sen voi siirtää vasemmalle kuvassa, mutta todennäköisesti se seisoo palkin päällä tai mahdollisesti tuella, jos se on kahden palkin välissä. Ei mitään tietoa siitäkään, miten se on kiinnitetty toisessa päässä.
Sitten sinun pitää kallistaa portaat niin, että pylväiden tukema palkki on niin matalalla, että minun on vaikea nähdä, että selviäisit vapaasta korkeudesta portaissa.
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
Se tukee myös ullakon ulkokulmaa.J justd3t sanoi:Ajatuksena on katkaista palkki noin metrin verran ja tukea kahta alasintanko samalla tavalla kuin ne oli historiallisesti asennettu. Sen pitäisi toimia, olen eniten huolissani siitä, että muut ullakon osat eivät saa tukea rakenteessa. Voisiko olla jokin rakenne, joka näyttää virityshaarukalta, jotta portaat voivat kulkea sen läpi?
Rakennesuunnittelija voisi todennäköisesti löytää ratkaisun, joka toimii. Mutta sen järjestäminen tulee olemaan kallista.
Klikkaa tästä vastataksesi