10 835 lukukertaa ·
12 vastausta
11k lukukertaa
12 vastausta
KUINKA rakentaa katto autotallini päälle?
Hei,
Olen juuri ostanut varastollisen autokatoksen, jossa on pulpettikatto. Ongelma on, että sain vain "kattotuolit" ja kattotiilet. Muu kattorakenne puuttuu.
Yksinkertaisesti kysyn MITEN minun pitäisi jatkaa rakentamista, kun olen pystyttänyt kaiken ja kattotuolit ovat paikoillaan?
(Liitetty kuva näyttää valmiin identtisen autokatoksen)
Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä ja ideoista, koska minulla ei ole riittävää tietoa valita oikeaa turvallisesti!:S
Olen juuri ostanut varastollisen autokatoksen, jossa on pulpettikatto. Ongelma on, että sain vain "kattotuolit" ja kattotiilet. Muu kattorakenne puuttuu.
Yksinkertaisesti kysyn MITEN minun pitäisi jatkaa rakentamista, kun olen pystyttänyt kaiken ja kattotuolit ovat paikoillaan?
(Liitetty kuva näyttää valmiin identtisen autokatoksen)
Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä ja ideoista, koska minulla ei ole riittävää tietoa valita oikeaa turvallisesti!:S
Naulaa raakapontti, sitten asenna hyväksytty alusta-alushuopa, jonka kiinnität galvanoidulla huopanaulalla, sitten asenna rimoitus ja sen jälkeen harvalaudoitus tiiliä varten. Katso esimerkiksi Bendersin tai jonkun muun kattotiilivalmistajan verkkosivulta, miten voit tehdä sen. Muista asentaa aluspellit ja sadevesikourun koukut ennen tiilien asettamista. Tässä on linkki http://www.benders.se/Portals/0/LaggningBetong2009-12_LU.pdf
Keksin vielä yhden asian......
Kuinka minun pitäisi kiinnittää suorat "takstolarna" seinäelementteihin. Ne ovat tietenkin sahatut sopimaan tarkasti, mutta mietin juuri kiinnitystä?
Jokin muu fiksu vinkki, joka voisi olla hyvä pitää mielessä, kun ryhdyttää tähän?
Kuinka minun pitäisi kiinnittää suorat "takstolarna" seinäelementteihin. Ne ovat tietenkin sahatut sopimaan tarkasti, mutta mietin juuri kiinnitystä?
Jokin muu fiksu vinkki, joka voisi olla hyvä pitää mielessä, kun ryhdyttää tähän?
Tarkoitatko, kuinka ne kiinnitetään seinän päälle? Siinä tapauksessa voit kiinnittää ne vahvistetuilla kulmateräksillä, jotka naulaat seinälautaan ja kattotuoliin ankkurinauloilla. Toinen vaihtoehto on vetää tuulenvastainnauhat niiden yli, jotka naulaat seinälaudan kummallekin puolelle. Jos ymmärsin väärin, mitä tarkoitat, pyydän anteeksi. Tässä muuten on linkki siitä, kuinka voit rakentaa kattoasi http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=5174&contextPage=5950
Onko olemassa mitään edullisempaa vaihtoehtoa, jossa ei asenneta ponttilautakattoa, vaan naulataan vain vahvempi rima suoraan kattoristikoihin? Tällöin toki näkisi kattotiilet alapuolelta. Vai onko ponttilauta ehdottomasti välttämätön jäykistämään rakennetta?
Tässä sinulla on parempi kuva kevyestä underlagstakista http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=5263
"Snik-varianten" ilman råspont/underlagspapp mutta boardin kanssa säästää luultavasti vain aikaa/työtä eikä paljoa rahaa....vai kuinka?
Varaston perustan (sekä pitkä katettu puoli) olen rakentanut skalblockilla, jotka juuri sain paikalleen ja valettu valmiiksi...tuli oikein hyvä! Valmiiden seinäosien suuri kokoaminen alkaa huomenna, ja alan tulla hieman hermostuneeksi =S
Onko jotain erityistä, mitä minun tulisi huomioida???
Pari viikonloppua eteenpäin on myös ajankohtaista eristää lattia vajassa....mikä olisi paras tapa tehdä tämä?
Varaston perustan (sekä pitkä katettu puoli) olen rakentanut skalblockilla, jotka juuri sain paikalleen ja valettu valmiiksi...tuli oikein hyvä! Valmiiden seinäosien suuri kokoaminen alkaa huomenna, ja alan tulla hieman hermostuneeksi =S
Onko jotain erityistä, mitä minun tulisi huomioida???
Pari viikonloppua eteenpäin on myös ajankohtaista eristää lattia vajassa....mikä olisi paras tapa tehdä tämä?
En tiedä kuinka paljon aikaa "snik-varianten" säästää, mutta se on luultavasti hieman edullisempi, koska monet talotehtaat käyttävät sitä. Henkilökohtaisesti laittaisin raakapontin, sillä mielestäni siitä tulee tukevampi katto. Mitä tulee lattian eristykseen, on varmaankin parasta käyttää byggrulle, jotta eristyksessä ei ole niin paljon saumoja.
Klikkaa tästä vastataksesi