Autotallini ovi on liian kapea portille, haluan pienentää porttia noin 5-6 cm kummaltakin puolelta, jotta voin kiinnittää kiskot hyvin. Nykytilanteessa kummallakin puolella on kevytsoraharkkoja, joissa on hieman rappausta. Kuten kuvassa näkyy, siellä on puupalkki, joka pienentää oven, mutta haluan valaa sen uudelleen puupalkin sijaan. Huomaa, että minun täytyy myös pienentää oven korkeutta, käytänkö samaa pienennysperiaatetta siinäkin?

Garagen oven suuaukossa on puupalkki, kevytbetonilohkoja ja laastia, jotka osoittavat, miten ovi on kavennettu nykyisen kuvan mukaan.
Garagen oven kulma, jossa on puurakenteinen tukipalkki, joka eristää oviaukon, ympärillä näkyy betoni- ja rappausmateriaaleja.

Mitä minun täytyy käyttää rakentamiseen, joka lisää 5-6 senttimetriä?

Näen kaksi vaihtoehtoa:

1. Puupalikat, joihin pitää tehdä kiinnityksiä, mielellään taustalla pahvia estämään kosteutta. Sen jälkeen peität ja eristät raon sopivan karkeasahatun laudan ("ikkunalistat") avulla.

2. Rakenna kehys samalla tavalla kuin oven ympärille ja kiinnitä se kellariseinään, sitten ruuvaat autotallin oven puurunkoon.

Et mainitse mitään siitä, miten voin korjata tämän jonkinlaisen käytön tai tiilen avulla, ja se on ainoa asia, jonka haluan tietää :/ Jokin muu ehdotus?

Pitäisikö minun esimerkiksi rakentaa muotti ja valaa kaikki karkealla betonilla? Pitäisikö minun käyttää jonkinlaista rappausta ja tehdä se useassa vaiheessa? Pitäisikö minun käyttää esimerkiksi pieniä tiiliskiviä ja muurata ne ylös ja sitten rapata kaikki? Pitäisikö minun ehkä tehdä jotain edellä mainituista mutta eri tavalla?

Viimeksi muokattu:
Ok, anteeksi, unohdin tuon osan kysymyksestäsi.

Ymmärränkö oikein, että kyse on yhteensä 5-6 senttimetristä - tällöin muotoilisin ja valaisin tämän karkeabetonilla toiselle puolelle. On luultavasti hyvä porata joitakin tappeja seinään ja kiinnittää pari pystyssä olevaa raudoitustankoa tähän.

Toinen vaihtoehto, jos et halua orgaanista materiaalia oven ympärille seinän viereen, on hankkia sopiva teräsprofiili, lähin pelti-työpaja voi auttaa sinua siinä.

Mitä mieltä olet muurauksesta?

Okei valaminen, sanot, mutta miten tehdään ylhäältä sitten? Kyse on noin 4,5 cm, joita porttia pitäisi laskea.

Se vaikuttaa erittäin työläältä, ilman ilmeistä hyötyä, valaa ylhäältä. Miksei vaan laittaisi listaa sisälle ja ulospäin peittämään tämä? Täytä eristyksellä, jos se vaikuttaa sopivalta. Jos tarvitset kiinnityksen keskellä, laita sinne puupalikka.

Olen käyttänyt våtrumsskiva:a ja kuitulaastia ovien yläpuolella kellarissa, jota nyt rakennan. Vahvistettu laasti verkolla.

• Tykkään
Fjojtmehmet
  • Laddar…
Voit myös vain täyttää kipsilaastilla parissa kerroksessa, mutta minä olisin tehnyt kuten MathiasS sanoo ja vain laittanut lista metalliprofiiliin.

Joo joo, näen, että teitä ei kiinnosta miltä se näyttää jälkeenpäin, kunhan työ tulee tehdyksi. Toisaalta minä haluan, että se näyttää tietynlaiselta ja siksi haluan, että se näyttää pelkältä aukolta seinässä ilman listoja jne. Pelti-, puuprofiilit jne. eivät tule kysymykseen ilman että niille edes ajatusta uhrataan. Aiemmat omistajat eivät välittäneet vähääkään miltä se näytti, joten he vain ruuvasivat runkopuut ovenpielen ympärille pienentääkseen sitä. Runkopuut olivat tarpeellisia oven asentamista varten.

Leby, märkätilalevyt eivät kuulosta huonolta idealta korkeuden vähentämiseen. Ruuvataanko ne vain kiinni vai käytetäänkö laastia painamaan ne paikoilleen? Ne kuulostavat erittäin isoilta lohkoilta, joilla voi muurata, ja tämä on juuri se, mitä tarvitsen :)

Kenny Lundbäck sanoi:
Jo jo näen ettte välitä miltä se näyttää jälkeenpäin, kunhan työ on tehty, kun taas minä haluan, että se näyttää tietyltä tavalla ja siksi haluan, että se näyttäisi vain aukolta seinässä ilman mitään listoja y.m. Peliprofiler, trä y.m. menevät suoraan pois edes ajattelematta niitä. Edelliset omistajat eivät välittäneet pätkääkään miltä se näytti ja siksi vain ruuvasivat kiinnikkeet oven ympärille pienentääkseen sitä. Ruuveja tarvittiin oven asentamiseen.

Leby, våtrummskivor eivät kuulosta huonolta ajatukselta korkeuden vähentämiseksi. Ruuvataanko ne vain kiinni vai käytetäänkö laastia painamaan ne paikoilleen? Se kuulostaa todella suurilta lohkoilta joilla voi muurata, ja juuri sitä tarvitsen :)
Miksi kysyä apua, jos tiedät jo, miten haluat sen?
Emme tuhlaa aikaamme antamalla neuvoja, jos niitä ei kuitenkaan arvosteta...

Olen ruuvannut märkätilalevyt, niitä on useita paksuuksia, ne eivät sovi reunoille, liian heikkoja kiinnitettäväksi ellet laita sisään listaa, jonka sitten peität levyllä ja sitten rappaat. Jos teet sen puukehikolla piilossa, se toimii varmaan vähän pahvia takana, niin se näyttää siltä kuin ajattelit, olettaen että haluat jatkaa rappausta.

leby sanoi:
Olen ruuvannut märkätilalevyt, niitä on eri paksuisia, eivät sovi sivuille, liian heikkoja kiinnitettäväksi, ellei sisään laita tukirunkoa, jonka sitten päällystää levyllä ja laastilla. Jos käytät puurunkoa piilotettuna, se saattaa toimia, kunhan laitat hiukan paperia taakse, niin se näyttää siltä, mitä ajattelit, oletan, että haluat jatkoa rappaukselle.
Puu ei käy TS:lle, joten se ehdotus ei taida kelvata...

anders07 sanoi:
Puuta ei käy TS:lle, joten luulen, että tuo ehdotus ei kelpaa hänelle myöskään...
Oletan, että TS tarkoittaa, että hän haluaa rapatun smyygin aina listaan asti. Tuntuu siltä, että vastus oli enimmäkseen 10 cm leveiden listojen asentamista vastaan.

Fjojtmehmet sanoi:
Oletan, että ts tarkoittaa, että hän haluaa laastin olevan tasainen karmia vasten asti. Vaikuttaa siltä, että vastustus oli enimmäkseen 10 cm leveiden karmien laittamista vastaan.
Karmin vasten tarkoitin tietysti

Juuri Fjojtmehmet, se on muotoilu, josta välitän, en siitä, miten sinne päästään, kunhan se toimii.

Olen katsonut toiselta foorumilta ja he ajattelevat, että voin muurata ja sitten yksinkertaisesti rapata, se vaikuttaa olevan yksinkertaisin tapa. Kiskot, jotka kiinnitetään myöhemmin, ovat vain ohjauskiskoja, eivät koskaan suoraa kuormitusta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.