Olen etsinyt ja löytänyt useita keskusteluita siitä, miten tasoittaa ulkokulmaa tässä foorumilla. Sain vinkkejä lähes kaikista mahdollisista menetelmistä.
Miten se tehdään kätevimmin nykyään, jos on puoliharrastaja?
-Pitäisikö kulmat leikata vai pitäisikö profiili tasoittaa jyrsinnässä?
-Löytyykö kelvollista profiilia paikallisesta Byggm. tai Biltem.?
-Kiititäänkö profiili yllä mainituilta jäll.myyjiltä liimalla, ruuvilla vai niitillä?
Olen käyttänyt sekä paperinauhaa, joka on tehty ulkokulmille, että paperinauhaa, jossa on alumiinia. Tulokset ovat olleet suunnilleen samat, mutta alumiinikulma on tietenkin vahvempi, tuntuu tukevammalta.
Levitä ohut kerros tasoitusainetta ja paina nauha paikalleen, tasoita sitten päälle. Asetin levyt tasoitusreunat kulmia vasten, toimi hyvin.
EDIT: Ostin nauhan byggmaxilta ja huomasin, että se oli tarranauhaa, joten sen sai vain puristaa paikalleen.
Käytin kulmasuojia veden aktivoimalla liimalla ulkokulmissani. Leikkasin viisteen pois ja sitten laitoin kulmasuojan, annoin kuivua ja sitten tasoitin sen.
Ostin kulmasuojat sekä Bauhausista että Hornbachista. Niitä kutsutaan aquabeadiksi.
Tässä on kaveri, joka voi opettaa sinulle kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää tasoitustyöstä! Vaikka hän on Kanadasta, hänen opettamansa tekniikat ovat mahtavia
Ostin profiilin, jonka kiinnitin kulmiin ilman, että poistin viistousta. Kitin sitten kulman. Profiilin ja viistouksen välinen etäisyys on käytännössä täydellinen!
Se ei ole niin tarkkaa. Laita sen sijaan siisti lista, kulma kestää lapsia ja äänekkäitä juhlia ja näyttää paljon mukavammalta.
Talossani on yksitoista ulkokulmaa ja olisin varmaan tullut hulluksi, jos ei olisi listattu.
Yllä olevassa kuvassa näkyy tyypillinen vaurio, joka olisi ollut todella ruma, jos se olisi tasoitettu ja maalattu, nyt se hädin tuskin näkyy listassa ja on helppo korjata.
Tässä on kaveri, joka voi opettaa sinulle kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää pakkeloinnista! Hän on ehkä Kanadasta, mutta hänen opettamansa tekniikat ovat fantastisia
[linkki]
Ilman että klikkaat linkkiä, olen samaa mieltä siitä, että Vancouver carpenter on taitava.
Mutta mitä tulee ulkokulmiin, olen mielestäni täysin hyödytön kipsin pakkeloinnissa. Ja olen käyttänyt kulmavahvikkeita sekä metallista että muovista.
Ja vaikka olisikin huono pakkeloimaan, niin sillä saa todella hyvää jälkeä aikaiseksi.
Se ei ole niin tarkkaa. Laita sen sijaan hieno lista, kulma kestää lapsia ja äänekkäitä juhlia sekä näyttää paljon miellyttävämmältä.
[kuva]
Talossa on yksitoista ulkokulmaa ja olisin varmasti tullut hulluksi, jos ei olisi ollut listaa.
[kuva]
Yllä olevassa kuvassa näkyy tyypillinen vahinko, josta olisi tullut todella ruma, jos se olisi tasoitettu ja maalattu, nyt se tuskin erottuu listasta ja on helppo korjata.
metalliprofiililla, joka on tasoitettu kulmaan, ei olisi tullut mitään jälkeä ollenkaan.....
Olen aiemmin käyttänyt paperinauhaa, jossa on kaksi sisäänrakennettua metallinauhaa, mutta se on melko herkkä itse kulmassa, olen ostanut metalliprofiilin jemfixistä ja kiinnittänyt ruuveilla, siitä tuli erittäin kestävä ja paljon helpompi tasoittaa.