1 859 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Kuinka minun pitäisi ankkuroida teräskisko tähän huokoiseen betoniin?
Olen täysin aloittelija mitä tulee asioiden rakentamiseen talon sisällä ja ulkona, mutta kellarissa tapahtuneen vesivahingon jälkeen olen joutunut tekemään asioita itse.
Kellarin yhdessä huoneessa aion rakentaa uuden seinän teräspalkeilla, ja ymmärtääkseni pitäisi kiinnittää / ruuvata kiinni kattokisko ja lattiakisko, mutta minulla on jonkin verran ongelmia lattiakiskon kanssa.
Aikaisempi seinä rakennettiin todennäköisesti ennen kuin "sisälattialaatta" valettiin, mikä on aiheuttanut uran laatan ja ulkoseinän väliin (5,5 cm toisella puolella ja 7,5 cm toisella puolella). Ura on vaihtelevan syvä, mutta se on uskomattoman huokoista betonia, melkein kuin soraa.
Miten tekisitte tässä tilanteessa? Valaisitteko uran uudelleen ja asettaisitte palikan/teräskiskon siihen, vai miten saisi kiskon kiinni ja suoraan?
Pelottaa, että jos valan sen uudelleen, uusi laatta on liian ohut porattavaksi/ruuvattavaksi ja se vain halkeaa.
Kiitollinen vastauksista 😊
Kellarin yhdessä huoneessa aion rakentaa uuden seinän teräspalkeilla, ja ymmärtääkseni pitäisi kiinnittää / ruuvata kiinni kattokisko ja lattiakisko, mutta minulla on jonkin verran ongelmia lattiakiskon kanssa.
Aikaisempi seinä rakennettiin todennäköisesti ennen kuin "sisälattialaatta" valettiin, mikä on aiheuttanut uran laatan ja ulkoseinän väliin (5,5 cm toisella puolella ja 7,5 cm toisella puolella). Ura on vaihtelevan syvä, mutta se on uskomattoman huokoista betonia, melkein kuin soraa.
Miten tekisitte tässä tilanteessa? Valaisitteko uran uudelleen ja asettaisitte palikan/teräskiskon siihen, vai miten saisi kiskon kiinni ja suoraan?
Pelottaa, että jos valan sen uudelleen, uusi laatta on liian ohut porattavaksi/ruuvattavaksi ja se vain halkeaa.
Tiedätkö, ettei sisäpuolelle saa rakentaa kellarin seiniä? Vastataksesi kysymykseen.
Miten leveät tukirimat olet ajatellut? Voit kiinnittää ne seinään, jos haluat olla valamatta rakoa umpeen.
Miten leveät tukirimat olet ajatellut? Voit kiinnittää ne seinään, jos haluat olla valamatta rakoa umpeen.
Miksi ei? Talo on täysin uudelleen salaojitettu ja eristetty ulkopuolelta ammattiyrityksen toimesta. Olen ajatellut rakentaa tuuletetun seinän teräsprofiililla ja jonkinlaisella kuitusementin alapohjalla. Ei eristystä seinää vasten, koska ulkopuolelta on eristetty.Matti_75 sanoi:
Huonetta käytetään varastona (ja tästä syystä se on vähän kokeilu- ja erehdyshanke minun puoleltani). Syy kahden seinän runkoamiseen on, että se näyttää siistimmältä ja peittää sähkövedot.
Olin ajatellut käyttää 70:n tolppia, mutta olen avoin ehdotuksille 😊
Joo, se on ollut myös vaihtoehto, mutta ajattelin, että olisi helpompaa laittaa asioita seinille, jos ne eivät ole betonia tai rappausta (ja että voisin ehkä oppia jotain matkan varrella 😅)Larsa sanoi:
Mutta olen kuullut, että on vaikeaa/monimutkaista kuin piru saada hyvä rappaus?
Jäsen
· Blekinge
· 11 701 viestiä
Minulla on itselläni samanlaisia uria. Helpoin tapa on täyttää se makrobetonilla, se leviää erittäin hyvin ja täyttää kaikki kolot. Mutta sinun on puhdistettava ura kunnolla etukäteen. Et saa mekaanisesti hyvää kiinnitystä alustaan, mutta saat kunnollisen sileän lattian, jolla voi työskennellä.G GGStrand sanoi:Olen täysin aloittelija talojen rakentamisessa, mutta kellarin vesivahingon jälkeen olen joutunut tekemään asioita itse.
Yhdessä kellarikerroksessa minun pitäisi rakentaa uusi seinä teräsprofiileilla, ja olen ymmärtänyt, että kattokisko ja lattiakisko tulisi kiinnittää / ruuvata, mutta minulla on hieman ongelmia lattiakiskon kanssa.
Aikaisempi seinä rakennettiin luultavasti ennen ”sisälattialaatan” valamista, mikä on luonut uran laatan ja ulkoseinän väliin (5,5 cm toisella puolella ja 7,5 cm toisella). Ura on vaihtelevan syvyinen, mutta se on todella huokoista betonia, melkein kuin soraa.
Miten te olisitte toimineet tässä tilanteessa? Olisitteko valaneet uran uudelleen ja asettaneet kiskon/teräskiskon siihen, vai miten saisin kiskon kiinni ja tasapainoon?
Pelkään, että jos valuun uudelleen, uusi laatta on liian ohut porattavaksi/ruuvattavaksi ja se vain halkeaa?
Henkilökohtainen vinkki: Älä päällystä seiniä. Palkkaa joku tasoittamaan ne, ja sitten maalaat oikealla värillä, ja siitä tulee loistavaa!
Jos aiot käyttää sitä varastona, näen vain etuja seinien puhdistamisessa. Yksinkertaisempaa, halvempaa, yksinkertaisempaa esimerkiksi kiinnittää hyllyjä.
Klikkaa tästä vastataksesi