Olin tilaamassa päätypontattua raakaponttia (21-22mm) ja myyjän mukaan suositus ei ole liittää päätypontattua raakaponttia kattotuolien väliin, kun tarkoituksena on laittaa bitumikattopaperi!!
Olen etsinyt, mutta en löydä tästä mitään tietoa.
Pitääkö tämä paikkansa? Onko jollain kokemusta päätypontatun raakapontin liittämisestä kattotuolien väliin?
Sitä voi jatkaa päänponttia vapaasti, mutta levitä niitä niin hyvin kuin voit, ajattele vähän lattian asennusta ja ota huomioon vähän hukkaa, niin se tulee sujumaan hyvin.
Kokemuksesta mielestäni ohjeet ovat hieman liian lepsuja, ja siellä pitäisi lukea joka kolmas lauta jokatoisen sijaan.
Mikä katto ja rakennus tämä on?
Mutta jos sinulla on saumat vain siirretty kattotuolien väliin niin, että ne eivät ole vierekkäin, en näe mitään käytännön ongelmia. Sauma lukittuu viereisillä laudoilla, jolloin niissä ei pitäisi olla saumaa kattotuolien välillä samassa kohdassa, ajatukseni käytännön näkökulmasta ja miten itse tekisin.
Jos sitten on joku sääntö/suositus ammattilaisille, en ole tietoinen.
Mikä katto ja rakennus tämä on?
Mutta jos vain siirrät saumat kattopalkkien välillä siten, että ne eivät ole vierekkäin, en näe mitään käytännön ongelmia. Sauma lukittuu viereisten lankkujen avulla, joissa ei pitäisi olla saumaa samalla paikalla kattopalkkien välillä, ajatukseni käytännön näkökulmasta ja miten itse tekisin.
Jos sitten on jokin sääntö/suositus ammattilaisille, jotka tekevät tällaisia töitä, en ole siitä selvillä.
Pulpettikatto, murrettu. Kulma 12 astetta. Loma-asunto 80m2.
Ei, näin on tarkoitus siirtää saumat kattokannattimien välillä ja vain jatkaa.
Rickard ja "TÄTSKIKTSGARANTIER™" mukaan, sen pitäisi toimia.
Se toimii hyvin päätypontilla, kunhan et tee saumoja jokaisen rivin jälkeen samaan lokeroon vaan joka kolmas tai neljäs lauta samaan lokeroon, näin siitä tulee vahva.
Se toimii hyvin päätypontilla kunhan et tee jatkoksia joka rivillä samassa osastosssa, vaan joka kolmannella tai neljännellä laudalla samassa osassa, niin se on vahva..
Okei, täytyykin valita päätypontti ja tavoitella, että jatkokset ovat enintään joka neljännellä.
Okei, kai se on tehtävä päätypontilla kuitenkin ja tähdättävä siihen, että saumat osuvat maksimissaan neljään.
Kiitos kaikille hyvistä vastauksista🙏👍
Joo, päätypontilla saat vähintään hukkaa, ja se voi kannattaa taloudellisesti verrattuna kattotuoleihin kohdistuvien saumojen siirtämiseen, mutta kestävin ratkaisu on sauma kattotuolissa..
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.