Aiomme laajentaa terassihuonetta pari metriä. Meillä on nyt olemassa oleva katto, joka tehtiin kesällä, mutta valitettavasti siitä tuli hieman liian pieni. Aion käyttää samaa mitoitusta esimerkiksi koolauksilla. Tarvitsen vinkkejä siitä, miten jatkan rakentamista, koska en halua lisätä toista tolppaa nykyisen viereen, koska se näyttäisi epäsymmetriseltä ulkoa päin katsottuna. Miten jatketaan kantavia koolauksia? Eihän pelkkä naulalevy tai vastaava riitä. Näyttää ehkä hyvältä, mutta ei kannattele kunnolla.
Vaikea selittää, mutta ehkä ymmärrätte paremmin, kun näette kuvan.
Kiitollinen kaikista ehdotuksista!

//Peppe

• Ulkohuoneen katto ja aidattu alue, jonne suunnitellaan jatkoa. Taustalla näkyy puinen aita ja harmaa vajarakennus.
Mihin suuntaan kuvassa sinun pitäisi laajentaa?

Jos siirrät kuvaa rullistalla, näet uskomattoman ammattimaiset viivani, jotka näyttävät, miten minun pitäisi rakentaa. Kameran suunnasta katsottuna se on oikealle, noin 2 metrin pidennys.

• Kattoveranta metsäseuran ympäröimänä, vasemmalle ulottuva terassin katto. Rakennus ja puut näkyvät taustalla.
Ensimmäinen asia, jonka sokaistuu, on silmät, olen kuullut.

Miten nykyinen rakenne kestää? Näyttää vähän heikolta (vaaka lankut pylväiden välillä), jos katolla on lunta...

Miksi et aloittaisi tukevalla kulmaraudalla pylvään kyljessä ja sitten laittaisi sopivan kokoisen säännön siihen. Toisessa päässä sääntö voi olla uuden pylvään päällä. Samankaltaisen ulkonäön saamiseksi voit lyödä lautoja, samanlaisia kuin sinulla on nyt katon alla, säännön sivulle. Säännön voit työntää ulkonevien olemassa olevien lautojen väliin, ohi nykyisen pylvään.

Olin kiinnittänyt olemassa olevan katon tai asentanut väliaikaisen tukipuun nykyisen kantavan palkin alle yksi puoli kerrallaan. Ja varmistanut, että se ei romahda. Sitten olisin sisällyttänyt kantavat palkit olemassa oleviin pylväisiin ja silloin voi laittaa sauman pylvääseen. Vaihtoehtoisesti olisin vaihtanut kantavat palkit pituudeksi, joka ulottuu koko matkan. Silloin voi mennä yhden tai kahden mittaluokan ylöspäin, jos se tuntuu heikolta. Voi olla kuten Mathias kirjoitti.

Ystävällisin terveisin, Putte

Rakentaja Sinä kirjoitat "spik" kantavaan linjaan.
Näyttää siltä kuin se olisi jokin läpimenevä pultti.
Vai mitä se on, Peppe?

Terveisin Putte

Kiitos avusta!
Byggaren:
Viimeinen vaihtoehtosi vaikuttaa minulle helpoimmalta. Nykyinen kantolinja on kyllä kiinnitetty kahdella M12-pultilla/kierretangolla, jotka menevät tolpan läpi, mutta ymmärrän nyt, mitä tarkoitat. Eli otetaan kantolinjan korkeus oikealta tolpalta. Asetetaan lyhyempi palkki, joka liitetään nykyiseen + uuteen (2 metrin) kantolinjaan.

Keksin jotain. Eikö voisi lisätä yhden tolpan lisää, jotta se voisi tukea olemassa olevaa sisäistä kantolinjaa? Se olisi helpointa, jos se ruuvattaisiin nykyiseen tolppaan kiinni? Ei tarvitsisi tukea, ja voisi vain asettaa palkin ulkopuolelle ja sisäpuolelle. Niiden päälle voisi laittaa liitokset seuraavaan 2 metrin osaan. Vaikea selittää, mutta toivon, että ymmärrätte.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.