Nyt on aika mennä alas kaivokseen ja aloittaa kellarikerroksen sisustus. Ajatuksena oli kiinnittää kipsilevyt suoraan olemassa oleviin Leca-väliseiniin. Ymmärtääkseni tämä onnistuu esimerkiksi kipsitasoitteella/kaakeliliimalla.

Onko jollakulla kokemusta/vinkkejä tästä?
 
Terve...Kannattaisi varmaan välttää laittamasta kipsilevyä suoraan lecaa vasten...osta tuulettuja hattuprofiileja ja kiinnitä lecaan, niin on jotain, mihin ruuvata kipsilevy.
 
Kysy paikallisesta rakennustarvikeliikkeestäsi gyprocin käsikirjaa... Todella hyvä.. se sisältää kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää kipsistä.

NGB
 
Kipsi kivimateriaalista olevalle seinälle kiinnitetään usein kipsilaastilla, joka levitetään hammastetulla lastalla.
 
On aivan erinomaista liimata kipsilaastia kiviseinään! Tein sen itse äskettäin, kun remontoin taloni puolikellarikerroksen.
Levitettiin kipsilaasti laastikauhalla, koska seinät olivat melko epätasaisia. Levitettiin 3 - 4 pystysuoraa laastijuovaa vanhalle seinälle ja painettiin sitten levyt paikalleen. Varmasti yhtä hyvin voi levittää laastia levyn takapuolelle!
Jotta seinästä tulisi tasainen, käytimme oikolaudaa, kun painoimme levyt kiinni.
 
Joo, kipsibruk toimii hyvin ja on helppo työskennellä sen kanssa.
 
anaitis sanoi:
Se menee erinomaisesti liimaamalla kipsilaasti kiviseinää vasten! Tein sen itse äskettäin, kun remontoin taloni rinnekerrosta.
Levitettiin kipsilaasti muurauslastalla, koska seinät olivat melko epätasaisia. Laitoimme 3 - 4 pystysuoraa laastiraitaa vanhalle seinälle ja painoimme sitten levyt kiinni. On varmasti yhtä hyvä laittaa laasti levyn takapuolelle!
Saadaksemme seinän tasaiseksi käytimme mittalautaa, kun painoimme levyt paikoilleen.
Kyllä vain...se menee erinomaisesti ja on kätevää...mutta sinulla on ongelmia tulevaisuudessa, kun se alkaa mustua kipsin takapuolella...käytä ilmastoituja hattuprofiileja, jotta saat ilmaa/epäorgaanista materiaalia kipsin taakse...
 
Ajatuksena oli olla tekemättä seinästä vielä paksumpaa kuin alkuperäisen 150 leca + 2*13 kipsi.

Toki ilmastointi voi olla hyvä, lisäksi se helpottaa sähköasennuksia ym. Kysymys kuitenkin on, TARVITAANKO ilmastointia todella :question

Täällä puhumme ainoastaan kipsin liimauksesta väliseiniin (ei ulkoseiniin), eristetty pohja (300), osittain maanpäällinen kerros on ollut lämmitettynä 18 kuukautta, joten mitään jäljellä olevaa rakennuskosteutta ei pitäisi olla, koneellinen poistoilma ym.
Jos asiantuntijat ja Phille ehdottavat ehdottomasti tuuletusta, silloin se tehdään! Ei ongelma MUTTA onko joku nähnyt/kokenut/uskoo, että tulee ongelmia mustien pisteiden = home :question
 
É
Täytyykö liitoksiin käyttää paperinauhaa, kun levyt on kiinnitetty kipsilaastilla ja sitten tasoitettu? Eivätkö kipsi tai leca-seinä liiku? Vai onko se kuitenkin hyvä tehdä varmuuden vuoksi?
 
Kipsilaasti on muuten yksi vaihtoehto, jolloin ei tarvitse huolehtia kipsilevyjen paperista, ja pinta on täysin sileä kuten kipsilevy. Meillä on kipsilaasti kaikilla kellarin ulkoseinillä paitsi varastotiloissa, joissa on sementtipohjainen rappaus (kuitenkin sisäseinät ovat puuta ja niissä on tavalliset kipsilevyt, mutta diffuusioesteet kaikilla kiviseinillä ja lattialla).
 
É ÉlPon sanoi:
Pitääkö käyttää paperinauhaa saumoissa, kun kipsilevy on kiinnitetty kipsiliimalla ja sitten tasoitetaan? Ei kai kipsi tai leca-seinä liiku? Vai onko se parempi tehdä varmuuden vuoksi kuitenkin?
Sinun kannattaa silti käyttää paperinauhaa. Vaikka alusta periaatteessa on liikkumattomana, liikkuvat leca ja muut ”liikkumattomat” alustat hieman eri tavalla kuin kipsi. Minun saumat remonttikipsissä, joka on liimattu kevytbetoniin, ovat esimerkiksi talvella hienon hienoja halkeamia, joissa ei ole nauhaa.
 
  • Tykkään
ÉlPon
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.