Olen rakentanut työpöydän, joten se on nyt täysin runko valmis. Vain lastulevy pitää vielä asentaa. Se täytyy sahata oikean mittaiseksi. Olen täysin aloitteleva ja en ole koskaan ennen leikannut lastulevyä. Miten teen sen niin, ettei se halkeile ja että siitä tulee suora? Pitäisikö minun piirtää viiva ja sitten leikata niin hyvin kuin pystyn? Vai pitäisikö minun lainata naapurin pyörösaha ja käyttää sitä? Pitäisikö laittaa levy pukin päälle? Mitä vinkkejä teillä on?

Kyllä, aseta levy tukeville pukkeille, mahdollisesti voit kiinnittää sen parilla puristimella. Jos lainaat pyörösahaa, suosittelen käyttämään sopivan mittaista lautaa vastikkeena, ja tämäkin kannattaa kiinnittää parilla puristimella. Kuinka kaukana leikkauksesta sen pitäisi olla, saat mitata sahalla.

Sitten käynnistät sahan niin, että se saavuttaa täyden kierrosnopeuden ennen kuin painat sen levyä vasten ja alat sahata. Pidä määrätietoinen mutta ei liian kova paine ja anna sahan leikata levyn läpi vastikkeen viertä pitkin.

Muista aina irrottaa pistoke/paristo ennen kuin kosket terään tai siirrät teräsuojusta. Käytä kuulonsuojaimia ja tarvittaessa laseja, sillä siitä tulee paljon pölyä.

• Tykkään
Ossian K Olsson
  • Laddar…
zarkov zarkov sanoi:
Kyllä, aseta levy tukevien pukkejen päälle, voit tarvittaessa kiinnittää sen puristimilla. Jos lainaat käsisirkkelin, suosittelen käyttämään sopivan pituista lautaa vastatukena, ja sekin tulisi kiinnittää puristimilla. Kuinka kauas leikkauksesta se tulee asettaa, sinun täytyy mitata sen sahan avulla.

Aloita sitten saha ja anna sen käydä täydellä kierrosluvulla ennen kuin painat sen levyä vasten ja alat sahata. Pidä päättäväinen mutta ei liian kova paine ja anna sen leikata levyn läpi vastattukia pitkin.

Muista aina irrottaa johto/akku ennen kuin kosket terään tai liikutat teräsuojaa. Käytä kuulonsuojaimia ja tarvittaessa suojalaseja, sillä pölyä syntyy runsaasti.
Onko typerää käyttää pokasahaa?

M Förstagångsköparen sanoi:
Onko tyhmää käyttää fogsvans?
Ei voi sahata erittäin suoraan ja siististi hyvällä fogsvans erityisesti pienellä kokemuksella, kuten sanot, piirrä suora viiva ja jatka eteenpäin.

Onko tyhmää, jos käyttää fogsvansia?
Se ei tule yhtä hienoksi, mutta se toimii erinomaisesti

Onko typerää käyttää fogsvans?
Ei lainkaan, se vie vain vähän enemmän aikaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.