Eilisessä myrskyssä vettä painui sisään rännikaivoa pitkin kylmälle ullakolle.

Tämä tuloksena oli märkää raakaponttia ja eristystä, ja pieni määrä vettä tippui kattolampusta eteiseen.

Nyt kysymys on, miten kuivata tämä?

250 mm eristyksellä ullakolla on kylmää, joten vaikka se onkin paikallisesti kosteaa juuri nyt, olosuhteet eivät suoraan ole optimaaliset homeen kasvulle.

Jos lämmitän rakennuslämmittimellä, niin se kyllä kuivuu nopeammin, mutta lämmön myötä olosuhteet paranevat homeen kasvulle.

Miten minun pitäisi käsitellä tämä?
Pitäisikö sen antaa kuivua hitaasti itsestään, vai pitäisikö minun purkaa eristys ja lisätä lämpöä?
 
Poista märkä eristys ja kuivaa rakennuspuhaltimella. Home ei synny, jos veden saanti on loppunut. Olen kuivannut märkää puuta vintillä rakennuspuhaltimella hyvällä tuloksella.
 
Syvällä sisimmässäni tiesin, että se oli ainoa oikea ratkaisu..
Eristys on käännetty ja rakennuslämmitin hurisee :thumbup:
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.