16 515 lukukertaa ·
21 vastausta
17k lukukertaa
21 vastausta
Kuinka korjaan halkeamat kevytbetoniseinässä niin, että ne kestävät?!
Sivu 1 / 2
Hei kaikki asiantuntijat!
Itse olen selvästi amatööri. Minulla oli paljon halkeamia ulko- ja sisäseinissä, jotka ovat sinibetonista. Innostuneena raaputin ne noin 3 cm leveiksi ja yhtä syviksi uurteiksi. Paikkasin ne kipsilaastilla rakennusliikkeen suosituksen mukaan, hioin ja maalasin sokkelimaalilla, joka on tarkoitukseen hyväksytty. Nyt 3–4 viikkoa myöhemmin melkein kaikki halkeamat ovat tulleet takaisin. Useimmat ovat ohuita kuin hiukset, mutta silti täysin näkyviä. Tämä on varastotila, mutta kaiken työn jälkeen se tuntuu silti melko pettymykseltä.
Talo on klassinen, aikaisen 70-luvun rinne.
Nyt kysymykseen: Mitä voisin tehdä toisin seuraavassa varastossa, jotta sama ei toistuisi? Näin vinkkejä laastin käytöstä klinkkerille. Hyvä vai huono idea? Onko olemassa jotain elastista laastia, joka toimisi? Kokemuksia? Olisin todella kiitollinen toimivista vinkeistä ja neuvoista tähän liittyen!
Itse olen selvästi amatööri. Minulla oli paljon halkeamia ulko- ja sisäseinissä, jotka ovat sinibetonista. Innostuneena raaputin ne noin 3 cm leveiksi ja yhtä syviksi uurteiksi. Paikkasin ne kipsilaastilla rakennusliikkeen suosituksen mukaan, hioin ja maalasin sokkelimaalilla, joka on tarkoitukseen hyväksytty. Nyt 3–4 viikkoa myöhemmin melkein kaikki halkeamat ovat tulleet takaisin. Useimmat ovat ohuita kuin hiukset, mutta silti täysin näkyviä. Tämä on varastotila, mutta kaiken työn jälkeen se tuntuu silti melko pettymykseltä.
Talo on klassinen, aikaisen 70-luvun rinne.
Nyt kysymykseen: Mitä voisin tehdä toisin seuraavassa varastossa, jotta sama ei toistuisi? Näin vinkkejä laastin käytöstä klinkkerille. Hyvä vai huono idea? Onko olemassa jotain elastista laastia, joka toimisi? Kokemuksia? Olisin todella kiitollinen toimivista vinkeistä ja neuvoista tähän liittyen!
B Bennca sanoi:Hei kaikki asiantuntijat!
Itse olen selvästi amatööri. Oli paljon halkeamia sinibetonista tehdyissä ulko- ja sisäseinissä. Iloisena rapsutin ne noin 3 cm leveiksi ja yhtä syviksi uurteiksi. Paikkasin ne kipsilaastilla rakennustavaratalon suosituksen mukaan, hioin ja maalasin pohjamaalilla, joka on hyväksytty tarkoitukseen. Nyt 3-4 viikon jälkeen melkein kaikki halkeamat ovat palanneet. Useimmat ovat niin ohuita kuin hiuskarvat, mutta silti täysin näkyviä. Tämä on nyt varastotila, mutta kaiken työn jälkeen tuntuu se silti aika ikävältä.
Talo on klassinen, aikaisin 70-luvun kellarikerros.
Nyt kysymykseen: Mitä voisin tehdä toisin seuraavassa varastossa, jotta se ei tapahtuisi uudelleen? Näin vinkkejä käyttää klinkkerin kiinnityslaastia. Hyvä vai huono idea? Onko olemassa elastista laastia, joka voisi toimia? Kokemuksia? Olisin niin kiitollinen toimivista vinkeistä ja neuvoista tähän liittyen!
Onko kyseessä kellarikerroksen ulkoseinä? Siinä tapauksessa sen pitäisi olla vain rappaus + silikaattimaali, jotta maanalainen seinä voi hengittää. Voit laittaa rappauksen rappausverkkoon estääksesi halkeamat.
Jos kyseessä on tavallinen seinä/sisäseinä, voit liimata paperinauhoja halkeamien päälle kosteustilaliimalla ja sitten tasoittaa.
Ei auta koskaan vain tasoittaa/rappata halkeama ilman jonkinlaista vahvistusta.
Kiitos! Joo, se kuulostaa järkevältä.
Seuraava varasto, joka tarvitsee korjausta, on vain sisäseinät. Uskotko, että se toimii lasikuitunauhoilla, joita voi käyttää kipsilevyjen tasoittamisessa?
Varastolla, jolla on juuri haljenneet seinät, on sekä ulkoseinät kellaritasolla, eli maan alla (juuri salaojitettu) että sisäseinät. Voiko sen "korjata hutiloiden" jollain tavalla vai onko "tee uudestaan, tee oikein" ainoa keino?
Seuraava varasto, joka tarvitsee korjausta, on vain sisäseinät. Uskotko, että se toimii lasikuitunauhoilla, joita voi käyttää kipsilevyjen tasoittamisessa?
Varastolla, jolla on juuri haljenneet seinät, on sekä ulkoseinät kellaritasolla, eli maan alla (juuri salaojitettu) että sisäseinät. Voiko sen "korjata hutiloiden" jollain tavalla vai onko "tee uudestaan, tee oikein" ainoa keino?
B Bennca sanoi:Kiitos! Joo, se kuulostaa järkevältä.
Seuraava varasto, joka on korjattava, on vain sisäseiniä. Uskotko sen toimivan esimerkiksi lasikuitunauhalla, jota voidaan käyttää kipsilevyjen tasoituksessa?
Varastossa, jossa on juuri halkeilleita seiniä, on sekä ulkoseiniä kellaritasolla, eli maan alla (vastikään salaojitettu) että sisäseiniä. Voiko "korjailla" jotain tai onko se "tee uudestaan, tee oikein" joka toimii?
Ne ovat suunnilleen sama asia lasikuitunauhoilla, ne on helpompi vain painaa paikalleen, mutta ne vahvistavat paljon huonommin kuin paperinauha. Joten hieman riskialtista, itse olisin liimannut paperinauhat ollakseni täysin varma
Jos se tehdään täysin oikein kellarin ulkoseinällä, ainoa hyväksytty materiaali on rappaus + silikaattimaali.
Joten oikea tapa on rappata yksi seinä kerrallaan, laittaa verkkoa kun rappaus on märkää, tasoittaa verkko tasoitteella, sitten rappata verkon päälle ja hioa, sitten uudelleen rappata ja hioa kuivuttuaan. Sen jälkeen maalata silikaattimaalilla.
Halkeamiesi "rumaan korjaukseen" olisin luultavasti käyttänyt lasikuitunauhaa, koska se on ontto ja voi hengittää. Sitten riippuen siitä, kuinka paljon halkeamia on ja kuinka paljon aikaa haluat käyttää tähän; rapata ja hioa paikka, jossa lasikuitunauha on tai kokonaan rappata uudelleen kaikki seinät ja hioa ne!
Kiitos vastauksistasi!L Lechuza sanoi:Ne ovat lähes sama asia lasikuitunauhojen kanssa, ne on helpompi vain painaa paikoilleen, mutta ne vahvistavat paljon huonommin kuin paperinauha. Joten hieman riskialtista, itse olisin liimannut paperinauhoja varmistaakseni täysin.
Jos haluaa tehdä täysin oikein kellarin ulkoseinällä, ainoat hyväksytyt materiaalit ovat rappaus + silikaattimaali.
Joten oikein on rapata yksi seinä kerrallaan, laittaa verkko kun rappaus on kosteaa, tasoittaa verkko lastalla, sitten rapata verkon yli ja hiertää, sitten vielä kerran rapata ja hiertää kuivumisen jälkeen. Tämän jälkeen maalata silikaattimaalilla.
Ruman korjauksen halkeillesi olisin luultavasti käyttänyt lasikuitunauhaa, koska se on ontto ja voi hengittää. Sitten riippuen siitä, kuinka paljon halkeamia on ja kuinka paljon aikaa haluat käyttää tähän; rapata ja hiertää siellä missä lasikuitunauha on tai rapata kaikki seinät uudelleen ja hiertää ne!
Oikein. Sain kuitenkin suosituksen käyttää kipsilaastia, koska seiniin oli alun perin tehty rappaus sillä. Halkeamat ovat kuitenkin syvemmät kuin vain vanha rappaus. Sisäseinillä on samanlaisia halkeamia. Eli ne olivat haljenneet ennen epäonnistunutta korjausyritystäni ja siis haljenneet uudelleen korjauksen jälkeen. Siksi tuntuu, ettei se ollut kipsilaastin vika, että korjaukset eivät kestäneet.N neo11 sanoi:
voi suositella tätä. olen korjaamassa vuokra-asuntoa, jossa asuntopalveluyritys pitää parhaan alhaisen menetyksen tapetissa, uskon että halkeamat katoavat. käytän tätä, kun leveällä lastalla paikkaan alueeni. järjetön työ. helpolla betonilla tulee paljon asettumisia. sitten en tiedä, mutta täpläspacklaa halkeamat pienemmällä nauhalla husfixillä, joten ehkä sinun kannattaisi kokeilla käyttää jotain vahvempaa täplämuraan siellä, missä halkeamat ovat pienemmällä nauhalla.
Tack för tipset!!T ThiasGbg sanoi:kan rekommendera detta. håller på fixa hyresrätt där bostadsbolag tycker bästa låga tappet på tapet tror sprickorna försvinner. andvänder deta när bred spacklar mina vägar. sjukt jobb. lätt betong blir det mycket sättningar i. sen vet jag inte men pungt spacklar sprickorna med mindre remsa med husfix så du kanske skulle test använda något som starkare för pungt mura där sprickorna är med mindre remsa.