Hei. Rakennan vapaa-ajan taloa, jossa on parvi. Olen ostanut käytetyn puuportaan (raskas, sydänpuuta), joka on kerran tehty paikallisella kirvesmiehellä. Vähän fiksaamalla ja niksillä siitä tulee täsmälleen oikean korkuinen.

Aion kiinnittää portaat lattianiskaan, joka on helposti saavutettavissa, lattiaa ei ole vielä. Voin siis ruuvata koko säännön läpi ilman ongelmaa. Niska on 45×210. Kuinka teen turvallisen kiinnityksen? Minkä pituiset ruuvit? Millaiset ruuvit? Olen etsinyt tietoa jonkin aikaa, enkä löydä vastausta tähän (niin yksinkertaiseen kysymykseen niille, jotka tietävät).

Kiitollinen avusta!

Paras vastaus

Osta 4 kpl. puuruuveja 6 X 140. Ruuvaa sisään 2 kpl. kumpaankin vangstycke.

• Tykkään
En apelsin
  • Laddar…
Immobil Immobil sanoi:
Osta 4 kpl. puuruuvia 6 X 140. Ruuvaa sisään 2 kpl. kummankin vangstycken.
Kiitos vastauksesta! Sitten minun ei tarvitse pelätä, että portaat romahtavat lattiaan, kun kannan ylös raskaita huonekaluja ja rakennusmateriaaleja.

Olen kuitenkin edelleen hermostunut. Pitäisikö minun myös varmistaa kulmaraudalla ja ankkuriruuvilla?

Jos portaat nousevat seinää pitkin, voit kiinnittää toisen vangstycket seinään.

• Tykkään
En apelsin
  • Laddar…
Immobil Immobil sanoi:
Jos portaat nousevat seinää pitkin, voit kiinnittää toisen vangstycket seinää vasten.
Aion rakentaa puoliseinän siihen. Joka loppuu parven korkeudella. 70 regel. Portaiden kohdalla on avointa harjaan asti. Olen myös ajatellut, että portaat voisivat nojata reglar:iin ylhäällä lattiaa vasten. Hängslen och livrem ajattelen. Mutta en ole nähnyt mitään piirustuksia jne. siitä, miten tätä yleensä tehdään.

En apelsin En apelsin sanoi:
Henkselit ja vyö ajattelen.
Sitten voisit myös kiinnittää portaat lattiaan. Jos lattia sen sallii.

Immobil Immobil sanoi:
Silloin voisit myös kiinnittää vangarna lattiaan. Jos lattia sen sallii siis.
Se voi olla hyvä idea. Expanderspik ehkä.

Se voi olla hyvä idea. Expanderspik ehkä.
Se riippuu alustasta.

• Tykkään
En apelsin
  • Laddar…
Immobil Immobil sanoi:
Se riippuu alustasta.
Betoni!

Betong!
Minä suosin ruuvi + plugi.

• Tykkään
En apelsin
  • Laddar…
Immobil Immobil sanoi:
Minä suosin ruuvia + tulppaa.
Se on toki hyvä. Kiitos avusta. Nyt olen valmis pääsiäisprojekteihin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.