Olen hankkinut infrapaneelin kattoon kiinnitettäväksi, mutta paneelin kiinnike on tehty seinään kiinnittämistä varten. Olen istunut ja pohtinut muutaman viikon, kuinka kiinnittää se kattoon ilman riskiä, että se liukuu kiinnikkeestään. Ne ideat, jotka olen keksinyt, ovat liian monimutkaisia ja vaativat liikaa työtä pieneen vaivaan.

Any ideas?

Infrapaneeli makaa sängyllä, näkyy kaksi kiinnityslistaa ja johto. Paneeli on tarkoitettu seinäasennukseen, mutta halutaan kiinnittää kattoon. Metallinen seinäkiinnike, jossa on avaimenreikää muistuttava muoto kiinnittämistä varten.

Entä jos ripustat sen neljään ruuviin niin kuin on tarkoitettu ja laitat sitten klossin tai vastaavan pysäyttimen toiselle puolelle, joka estää sitä liikkumasta ja liukumasta pois ruuvin kannoista?

Ajattelin myös sitä, mutta se näyttää aika rumalta, jos palikka on suurempi kuin itse paneeli. Se täytyy ruuvata paneelin ulkopuolelle, vai olenko vain rakenteellisesti epäpätevä...

Kyllä sen täytyy olla paneelin ulkopuolella, mutta eikö sen tarvitse olla kovin suuri? Ehkä riittää vain ruuvi, joka estää sitä liikkumasta siihen suuntaan, johon ripustuksen urat ovat. Sitten se voi olla tyylikkäämpi lista, joka on saman levyinen kuin paneeli. Voit myös hankkia palan alumiinia tai metalli profiilin, jotta se vastaa paneelia paremmin.

S Snappahaneklanen sanoi:
Voit myös hankkia itsellesi palan alumiinia tai peltiä, jotta se sopii paremmin paneeliin.
Esimerkiksi jotain tällaista sopivassa koossa:

Metallikulmaprofiili, vaaleanharmaa, käytettäväksi rakennusprojektissa, oikeassa koossa sopivaan tarkoitukseen.

• Tykkään
Snappahaneklanen
  • Laddar…
Yritin tätä viikonloppuna. Voi, se oli katastrofi. Paneelin kiinnittäminen kattoon 4 ruuvilla oli täysin mahdotonta. Se oli kömpelöä ja raskasta, ja kaikkien fura-ruuvien linjaaminen kohdilleen ja sitten lukitseminen... Sitten se pitää ottaa alas taas, jotta voin asentaa vähän kaapeleita ja muuta pientä. Annoin periksi 20 yrityksen jälkeen.
Menen Bauhausiin hankkimaan u-profiileja ja laitan paneeliin vähän koukkuja, jotta se voi liukua u-profiiliin... so much for cheap DIY...

Kiitos kuitenkin vinkeistä!

V vincentt sanoi:
Yritin tätä viikonloppuna. Voi, se oli katastrofi. Paneelin kiinnittäminen kattoon vain neljällä ruuvilla oli täysin mahdotonta. Se oli hankala ja raskas, ja kaikkien männynruuvien linjaaminen reikien kanssa ja sitten lukitseminen... Sitten se pitää ottaa alas taas, kun minun pitää asentaa joitakin kaapeleita ja muuta pientä säätöä. Kuitenkin, luovutin 20 kerran jälkeen.
Menen bauhausiin ja hankin vähän u-profiileja ja kiinnitän hieman koukkuja paneeliin, jotta se voi liukua u-profiiliin... niinhän meni halpa DIY...

Kiitos kuitenkin vinkeistä!
En tiedä mitä paneelisi painaa, mutta se toimisi varmasti ripustamalla sen tarpeeksi vahvoilla
magneeteilla.
https://www.magnordic.se/countersunk-supermagnet-20x20x4-mm
Ruuvilla varustettu neliönmuotoinen supermagneetti, jonka koko on 20x20x4 mm.

Nyt on paneeli saatu ylös. Ostin U-profiileja ja jouduin muokkaamaan paneelin kiinnitysosaa hieman ja sitten se meni hyvin ylös. Hyvä vinkki magneetilla, iso "mutta" ... ne menettävät voimansa vuosien varrella. Sitten, jos kestää 10 vuotta tai 20 vuotta, on toinen asia. En halua mennä sen alle ja pelätä, että se putoaa suoraan kasvoilleni eräänä päivänä. 😓

Aion ottaa sen uudelleen alas kiinnittääkseni vähän kaapeleita, otan kuvan miten tein sen.

Kysymys, aion vetää sähkökaapelin pitkin seinän kulmaa. Minulla on kaakelit pesutuvan seinillä ja en oikein tiedä miten kiinnitän kaapelin seinään. Mitä käytetään? Mihin asetetaan kiinnikkeet? Seinään vai kattoon? En usko, että kannattaa käyttää ruuvikiinnikkeitä...
Paneelikatto pesutuvassa, seinillä valkoista kaakelia, katossa palava lamppu ja hyllyllä laatikoita.

Kiva että sait sen esille.
Itsekiinnittyvä kabelikanava vaikuttaa varmaan helpoimmalta.

Ajattelin sitä, mutta se on EKK ja on erittäin jäykkä sekä asennuskaapeli. Ne tulee varmaankin kiinnittää kiinnikkeillä? Vertaile tavalliseen lampunjohtoon. Joo... haluan vain tehdä sen oikein, valitan ihmisistä, jotka tekevät väärin, enkä halua syyllistyä kaksinaismoralismiin, niin sanotusti. =)

V vincentt sanoi:
en EKK och är hyperstyv
Tämä on varmaan ensimmäinen kerta, kun kuulen jonkun kutsuvan EKK:ta hyperjäykäksi. :surprised: Usein EKK:ta ei haluta näkyvästi kiinnitettynä juuri siksi, että sitä pidetään löysänä ja vaikeana saada siistiksi kiinnitettynä. Oletko varma, että se on todella EKK?

Joka tapauksessa ei ole mitään väärää laittaa EKK kaapelikanavaan.

Alfredo Alfredo sanoi:
Se on varmaan ensimmäinen kerta, kun kuulen jonkun kutsuvan EKK:ta erittäin jäykäksi. :surprised: Usein EKK:ta ei haluta kiinnittää näkyvästi, koska sitä pidetään löysänä ja vaikeana asentaa nätisti. Oletko varma, että se on todella EKK?

Joka tapauksessa ei ole mitään vikaa laittaa EKK kaapelikouruun.
Haha! Hei! luuletko että olen käsitellyt jalkapallokentän pituisia kaapeleita vai? =) En ole asentanut niin monta asennuskaapelia elämässäni. Varmasti on pahempiakin tapauksia =). Jos haluaa saada sen nätiksi, mitä pitäisi käyttää EKK:n sijaan, kun se on löysä? Nyt on 25 metriä EKK:ta, mutta sitten on hieman vaihtoehtoja seuraavaa kertaa varten.

Joten vaihdoin EKK:sta RKK:hon ja hankin kaapelikanavia (Hyvät kaapelikanavat Schneideriltä, muuten irtoavat päivän jälkeen).

Mietin, miten sen voisi kiinnittää uudelleen, ja yöllä klo 5 sitten tein sen.

Irrotin kiinnikkeet paneelista ja hankin U-profiilit. Ylös koko juttu ja sitten liu'uta paikalleen. Vähän säätämistä, mutta ei niin vaikeaa kuin yrittää kiinnittää paneelia neljällä ruuvilla ja saada maitohapot käsivarsiin.

Minulla ei ole mitään kokemusta infrapaneelista, joten en tiedä, kuinka hyvin se lämmittää, miltä se tuntuu, paitsi että se on lämmin, kun kulkee sen alla jne. sekä kuinka paljon energiaa se kuluttaa. Saa nähdä muutaman päivän kuluttua.

Onneksi paneelia voi ohjata sovelluksella, olisi ollut tuskaa kiivetä ylös ja alas tuolille säätämään lämpötilaa.

U-profiileilla varustettu metalli-infrapaneeli asennettuna sisätiloihin, kaapelikourut ja seinäkiinnikkeet näkyvissä. Sovelluksen lämpötilansäätö, kattoon asennettu infrapaneeli ja seinään kiinnitetyt u-profiilit.

Joten nyt voi lopettaa ketjun.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.