3 076 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Kuinka kantaa turvaovi portaissa?
Googlasin ja huomasin, että käsityöläiset käyttivät kehittyneempää nokkakärryä nostaakseen raskaita ovia portaita ylös, jossa nokkakärry oli myös muokattu kiinnittämään ovi. Tällaisen hankkiminen tuntuu liioittelulta minun tapauksessani, kun on kyse yhdestä ovesta - kertaluonteinen työ kotona. Paikalliset käsityöläiset kiinnittivät isoja imukuppeja oveen, sellaisia, joilla nostetaan lasilevyjä (kun he nostivat sen pakettiautoon, mutta varmasti myös portaita ylös minne se piti kuljettaa).
Raskaan oven kiinnittäminen tavalliseen nokkakärryyn tuntuu epäilyttävältä menetelmältä, mutta ehkä, ehkä yhdessä imukuppien kanssa. Tavallisen nokkakärryn haittapuoli on, että ne ovat melko lyhyitä suhteessa oveen, joten myös nokkakärryn kahva on matalalla ja paljon oven painosta korkealla.
85 kg oven nostaminen vain imukupeilla, portaita ylös, tuntuu pelottavalta mielestäni, vaikka jaloissa olisi teräskärjet. Entä jos se tippuu ja kaatuu portaita alas - kunnon kolahdus sanon minä, ja vauriot seiniin. Uskaltaako sellaisia imukuppeja käyttää? Valitettavasti ovea ei voi kantaa makuuasennossa portaikossa käännyttäessä.
Puhuin ulko-ovien asentajan kanssa, jonka näin naapuritalossa - hän kantoi sen selässään portaita ylös, miten tämä on mahdollista ja turvallista en tiedä. Vinkkejä menetelmästä?
Raskaan oven kiinnittäminen tavalliseen nokkakärryyn tuntuu epäilyttävältä menetelmältä, mutta ehkä, ehkä yhdessä imukuppien kanssa. Tavallisen nokkakärryn haittapuoli on, että ne ovat melko lyhyitä suhteessa oveen, joten myös nokkakärryn kahva on matalalla ja paljon oven painosta korkealla.
85 kg oven nostaminen vain imukupeilla, portaita ylös, tuntuu pelottavalta mielestäni, vaikka jaloissa olisi teräskärjet. Entä jos se tippuu ja kaatuu portaita alas - kunnon kolahdus sanon minä, ja vauriot seiniin. Uskaltaako sellaisia imukuppeja käyttää? Valitettavasti ovea ei voi kantaa makuuasennossa portaikossa käännyttäessä.
Puhuin ulko-ovien asentajan kanssa, jonka näin naapuritalossa - hän kantoi sen selässään portaita ylös, miten tämä on mahdollista ja turvallista en tiedä. Vinkkejä menetelmästä?
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 400 viestiä
Kaksi käsityöläisherraa, jotka ovat tottuneet kantamaan kaikenlaista tavaraa portaissa, niin se menee.
Se tulee luultavasti vakuumnostimet, sellaiset pienemmät kahvat. 4 kpl yhteensä ja kaksi ukkoa. Soittaa muuttofirmaan, niin koko ajatus tehdä työ itse/halvemmalla menee pilalle. Lisäksi tulee olemaan vaikeaa ajoittaa, kun ovi saapuu kuorma-auton kyydissä.
Kun vaihdoimme ovia asunto-osakeyhtiössämme, kantajat kantoivat ovilevyt selällään. Näytti todella helpolta, mutta he olivat varmasti tehneet niin jo useita kertoja aiemmin. Kyllä, ei ole hyvä hetki pudottaa sellaista ovea, etenkään portaissa.Dracula sanoi:
Fairlane
Jäsen
· Stockholms Län
· 17 919 viestiä
Fairlane
Jäsen
- Stockholms Län
- 17 919 viestiä
Kaveri?
Grillini painaa yli 80 kg. Minä ja tyttäreni (13 vuotta) kannoimme sen talon sivun portaita ylös. Hän sanoi, ettei nostanut ja se oli helppoa minulle.
Minä ja kaveri kannoimme 90+kg jääkaappi/pakastimen tavallisella pirralla portaissa. Raskasta, mutta se onnistui.
Grillini painaa yli 80 kg. Minä ja tyttäreni (13 vuotta) kannoimme sen talon sivun portaita ylös. Hän sanoi, ettei nostanut ja se oli helppoa minulle.
Minä ja kaveri kannoimme 90+kg jääkaappi/pakastimen tavallisella pirralla portaissa. Raskasta, mutta se onnistui.
En näe oikein ongelmaa. Tavallinen Biltemasta ostettu nokkakärry kestää paperin mukaan 250 kg. Jos se on heiluva, kiinnitä lauta sekä pohjaan että selkänojaan, jotta ovi voi levätä jollakin. Kiedo kuormansidontavyö oven ympäri. Se on vaikeampaa, jos ovi on pakattu, mutta 80 kg voisit melkein nostaa käsin. Varmista etukäteen paikat, joissa voit levähtää, ja ota sitten yksi askel kerrallaan.
Klikkaa tästä vastataksesi