4 641 lukukertaa ·
26 vastausta
5k lukukertaa
26 vastausta
Kuinka ja millä tulisi avata
Aion avata aukon 180*210 parvekkeen oville kantavaan ulkoseinään. Kyseessä on alakerta, joten yläkerta on olemassa. Ulkoseinällä lepää yläkerran välipohja ja myös katon paino siirtyy tälle ulkoseinälle. Pitäisikö valita betonipalkki, liimapuupalkki vai teräspalkki? Pitääkö palkin olla yhtä leveä kuin kevytbetoniharkot? Voiko palkin ja kevytbetoniharkkojen väliin laittaa vaakasuoran tukin, joka on yhtä leveä kuin kevytbetoniharkot, sen sijaan että palkin täytyy olla leveä? Onko pystysuorilla liimapuupalkeilla mitään hyötyä seinärakenteen (X) lisäksi? Kuinka paljon tukea täytyy vähintään olla molemmin puolin?
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Tiedostan tämän hyvin, mutta annettu tieto ei riitä mittojen määrittämiseen. Vaikka arvatuilla edellytyksillä riittäisi, on väärin antaa tällainen neuvo ilman oikeita vallitsevia edellytyksiä.T ToreJ01 sanoi:
Sinulla on tilaa seinän sisällä kaksinkertaiselle leveydelle, jos haluat ottaa isosti.B bossespecial sanoi:
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
En tiedä, oletko huomannut... Tämä on foorumi.B bossespecial sanoi:
Täällä ei anneta "takuita" eikä odoteta "vain totuutta" ja oikeita "suunnittelijoita".
Saat vastauksia, jotka ansaitset, ja se on otettava sellaisenaan...
Olen itse asiassa yllättynyt, ettei oikeuspuolella ole koskaan ilmestynyt ketjua: "Noudatin neuvoja ja tunnen itseni petetyksi".
Täällä siis tarvitaan kriittistä ajattelua ja vähän itsesuojeluvaistoa.
/ATW
Nyt hän viittasi laskentamalleihin ja katsoin tätä ja sen mukaan hänen ehdotuksensa on hieman enemmän kuin riittävä minulle.B bossespecial sanoi:
https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering/oppning-yttervagg-2-planshus/

Talon omistaja
· Stockholm
· 714 viestiä
Fasadiin ja kantaviin rakenteisiin kohdistuvat muutokset ovat yleensä rakennusluvan alaisia. Arvelen, että he ovat hurmaantuneita satunnaisen tyypin laskelmien näyttökuvista internetissä.F ErlandJ sanoi:
Olen ollut yhteydessä kuntaan, hieman toiset säännöt kaavoitetun alueen ulkopuolella.I Installation sanoi:
Hei,F ErlandJ sanoi:Aion avata 180*210 aukon terassinoville kantavassa ulkoseinässä. Kyseessä on alakerta, joten yläkerta on olemassa. Ulkoseinällä lepää yläkerran lattia ja katon paino siirtyy myös tälle ulkoseinälle. Pitäisikö valita betonipalkki, liimapalkki vai teräspalkki? Täytyykö palkin olla yhtä leveä kuin lekablockit? Voiko palkin ja lekablockin väliin laittaa vaakasuoran puutavaran, joka on yhtä leveä kuin lekablockit, jotta palkin ei tarvitse olla leveä? Onko mitään järkeä käyttää seisovia liimapalkkeja, jos ne ovat vain seinän päällä (X). Kuinka paljon täytyy tulla seinän päälle vähintään kummallakin puolella?
Täytyy vain huomauttaa, että puupalkkeja ei laiteta muurausrakenteeseen. Joten käytettävissäsi on vain valu tai teräs, en osaa laskelmia, mutta se pitäisi rakenneinsinöörin tarkistaa, riippumatta siitä, onko kunta mukana vai ei.
Terveisin Janne
Saat laskea seinän painon yläpuolella tasaisesti jakautuneena kuormana. Sitten lisätään, mitä muu kuin toisen kerroksen lattia ja katto tuovat. Sitten on yksinkertaisia taulukoita niiden luona, jotka myyvät palkkia. Tai tietysti kaavoja.
Itse olisin valinnut leveän HEA-palkin tai vastaavan. Teräksestä.
Itse olisin valinnut leveän HEA-palkin tai vastaavan. Teräksestä.
Viimeksi muokattu: